„Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży o 15 proc. „Gazeta Wyborcza” traci najwięcej
W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła kolejny raz „Gazeta Polska Codziennie”, a na przeciwnym biegunie znalazła się „Gazeta Wyborcza”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2016 roku wyniosła 314 918 egz., czyli o 3,08 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 153 929 egz. utrzymała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik względem stycznia ub.r. zmniejszył się o 8,84 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Warto dodać, że od tego roku urzędy państwowe czy spółki Skarbu Państwa zdecydowały o zmniejszeniu prenumeraty części tytułów prasowych, w tym „Gazety Wyborczej”. Bartosz Hojka, prezes Agory, przekonywał w lutym br., że większość odbiorców prenumeraty „GW’ to klienci indywidualni, a skala zamówień od instytucji publicznych to jej bardzo mała część.
W styczniu br. w prenumeracie „Gazeta Wyborcza” sprzedawała się średnio w liczbie 44 810 egz., czyli o 10,73 proc. mniejszej niż rok wcześniej. Z kolei średnia sprzedaż wydań drukowanych dziennikach w kioskach spadła o 7,85 proc. do 107 303 egz.
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,56 proc. do 152 007 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się w ciągu roku o 3,72 proc. Dziennik ten w styczniu br. sprzedawał się w liczbie 60 077 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 53 083 egz., po stracie o 7,48 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 15,61 proc. i wyniosła 21 894 egz. Tytuł ten był liderem wzrostu już kolejny miesiąc z rzędu.
ZKDP |
styczeń |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
433 817 |
314 918 |
314 918 |
452 988 |
324 940 |
324 940 |
Gazeta Wyborcza |
245 397 |
173 846 |
153 929 |
262 383 |
185 642 |
168 860 |
Super Express |
244 944 |
152 727 |
152 007 |
264 861 |
158 345 |
157 625 |
Rzeczpospolita |
82 531 |
60 170 |
60 077 |
67 782 |
58 403 |
57 924 |
Dziennik Gazeta Prawna |
80 183 |
60 857 |
53 083 |
89 247 |
66 744 |
57 374 |
Przegląd Sportowy |
56 133 |
27 550 |
27 550 |
56 140 |
28 555 |
28 555 |
Gazeta Polska Codziennie |
57 555 |
21 920 |
21 894 |
61 465 |
18 947 |
18 937 |
Puls Biznesu |
13 673 |
12 483 |
10 050 |
15 078 |
14 027 |
10 703 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 169 |
5 238 |
4 895 |
10 186 |
5 402 |
4 915 |
W styczniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał 19,64 proc.
Najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 4,29 proc.
ZKDP |
miesiąc |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
styczeń 2016 |
grudzień 2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
433 817 |
314 918 |
314 918 |
423 063 |
303 182 |
303 182 |
Gazeta Wyborcza |
245 397 |
173 846 |
153 929 |
245 545 |
179 966 |
160 350 |
Super Express |
244 944 |
152 727 |
152 007 |
244 601 |
144 539 |
143 819 |
Rzeczpospolita |
82 531 |
60 170 |
60 077 |
63 965 |
55 556 |
55 252 |
Dziennik Gazeta Prawna |
80 183 |
60 857 |
53 083 |
55 313 |
52 677 |
44 369 |
Przegląd Sportowy |
56 133 |
27 550 |
27 550 |
54 859 |
26 915 |
26 915 |
Gazeta Polska Codziennie |
57 555 |
21 920 |
21 894 |
57 282 |
20 909 |
20 881 |
Puls Biznesu |
13 673 |
12 483 |
10 050 |
14 043 |
13 084 |
10 500 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 169 |
5 238 |
4 895 |
8 657 |
5 691 |
5 071 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży o 15 proc. „Gazeta Wyborcza” traci najwięcej