SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Polska” przed „Tygodnikiem Powszechnym”. Cztery tygodniki ze spadkami sprzedaży

W trzecim kwartale 2024 r. średnia sprzedaż „Gazety Polskiej” poszła w górę r/r o ponad połowę, dzięki czemu tytuł wyprzedził „Tygodnik Powszechny” oraz zbliżył się do „Sieci” i „Do Rzeczy”. Spadek sprzedaży zanotowała natomiast m.in. liderująca wśród tygodników opinii „Polityka”.

Tomasz Sakiewicz w spocie autopromocyjnym TV RepublikaTomasz Sakiewicz w spocie autopromocyjnym TV Republika

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa średnia sprzedaż ogółem „Polityki” w trzecim kwartale 2024 r. wynosiła 75 267 egz., o 6,52 proc. mniej niż rok wcześniej. Przeciętna sprzedaż wersji drukowanej zmalała rok do roku z 56 445 do 50 195 egz., natomiast w przypadku e-wydań nastąpił wzrost z 24 068 do 25 072 egz.

Spadki średniej sprzedaży zanotowały jeszcze dwa tytuły. Wynik „Gościa Niedzielnego” poszedł w dół o 9,16 proc. do 54 797 egz., a „Przeglądu” - o 5,61 proc. do 11 254 egz.

CZYTAJ TEŻ: Publicysta „Gazety Polskiej” nadzoruje TV Republika

Zdecydowanie najmocniej zwiększyła się natomiast średnia sprzedaż „Gazety Polskiej” - o 55,65 proc. r/r do 26 451 egz. Dzięki temu „GP” wysunęła się zdecydowanie nad „Tygodnik Powszechny” (wzrost o 2,72 proc. do 21 833 egz.) oraz zbliżyła do „Sieci” (w górę o 2,93 proc. do 28 911 egz.) i „Do Rzeczy” (wzrost o 1,03 proc. do 27 373 egz.).

Wzrost osiągnął też „Newsweek Polska” - jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 2,14 proc. do 61 930 egz. Natomiast przeciętna sprzedaż „Angory”, publikującej głównie przedruki z innych mediów, zmniejszyła się o 10,62 proc. 134 825 egz.

Oprócz „Polityki” wzrosty sprzedaży e-wydań osiągnęły wszystkie oferujące je tytuły. Poziom 20 tys. egz. w tej formie przekroczył „Newsweek Polska” - jego wynik poszedł w górę z 16 592 do 20 125 egz.

W porównaniu do drugiego kwartału br. wzrost średniej sprzedaży osiągnął jedynie „Newsweek Polska”: o 1,65 proc., z 60 927 do 61 930 egz. „Przegląd” zanotował wynik identyczny jak kwartał wcześniej, zaś minimalnie zmniejszyła się przeciętna sprzedaż „Tygodnika Powszechnego” (o 0,11 proc.) i „Angory” (o 0,46 proc.).

Największe spadki zanotowały natomiast „Gazeta Polska” (o 5,86 proc.) oraz „Do Rzeczy” (o 4,67 proc.). Średnia sprzedaż liderującej „Polityki” zmalała zaś o 2,15 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska” przed „Tygodnikiem Powszechnym”. Cztery tygodniki ze spadkami sprzedaży

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Porównywacz
Nareszcie są dane za tygodniki! No to jedziemy!

Jeśli chodzi o sam PRINT, to jedynie Gazeta Polska jest na plusie, w relacji 2024Q3 do 2023Q3.

A jak wyglądają cyferki samego PRINTU w przypadku Gazety Polskiej - w pełnej rozciągłości od 2022Q1 do 2024Q3? Tu jest moja tabelka.

18253......18055......17723......17246......16706......15951......15731......17247......28481......25806......24160
..................tu..................cały..................czas..................opada.................|.tu rośnie.|.tu peak.|..a tu znów opada

A tu powyżej są dane, które przepisałem z tabelek z artykułów tegoż serwisu.
odpowiedź
User
andyd
brakuje danych cyfrowych subskrypcji
odpowiedź
User
Beata
Sakiewicz rocks!
odpowiedź