SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Pomorska” najchętniej kupowana w III kwartale, „Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych w trzecim kwartale 2023 roku najchętniej kupowana była „Gazeta Pomorska”, a na czele e-wydań znalazła się „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W trzecim kwartale 2023 roku średnia sprzedaż wydania „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) wyniosła 11 823 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 16,34 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 7 451 egz. zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Sprzedaż tytułu zmalała o 20,77 proc.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 7 181 egz., po spadku o 23,07 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają również wydawanie przez Polska Press Grupę tytuły „Polska Metropolia Warszawska” (6 198 egz.; wzrost o 12,22 proc.; awans z miejsca 12.) oraz „Głos - Dziennik Pomorza” (5 560 egz.; - 20,09 proc.; spadek z pozycji czwartej).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 16 proc.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet regionalnych i lokalnych w trzecim kwartale 2023 roku wyniosła 106 552 egz. Była o 16,24 proc. niższa niż w trzecim kwartale 2022 roku.

„Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące gazety: „Polska Metropolia Warszawska” (3 067 egz.), „Gazeta Krakowska” (1 212 egz.) i „Nowiny” (1 211 egz.).

Na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania znajduje się „Polska Metropolia Warszawska” - 49,48 proc., a następnie: „Kurier Lubelski” - 33,70 proc. i „Gazeta Krakowska” - 26,70 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” najchętniej kupowana w III kwartale, „Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zostanie Tik-Tok
Chyba w 2019 roku było kilka dzienników regionalnych ze sprzedażą około 20.000 egzemplarzy. W 2005 Gazeta Pomorska miała sprzedaż ponad 100.000 egzemplarzy. Niesamowite, jak mocno upada prasa w Polsce.
odpowiedź
User
~77
Odnoszę wrażenie, że prasa drukowana nie specjalnie walczy nawet o klienta. 20 lat temu, piątkowe wydania dzienników ogólnopolskich i lokalnych liczyły po kilkadziesiąt stron wraz z dodatkami w postaci osobnego programu telewizyjnego i lokalnego gońca w przypadku małych miast. Dziś wydanie piątkowe to raptem kilkunastostronicowe gazetki bez dodatków, za to z artykułami mizernej jakości. Takie podejście to równia pochyła, na końcu której ktoś zgasi pewnego dnia światło w drukarni i taki będzie koniec tego biznesu.
odpowiedź
User
Lolo
Błagam wznowcie niejaki " sztandar"
Tam była wyjątkowa, internacjonalistyczna atmosfera wzajemnego zrozumienia, oczywiście jak ktoś należał do kliki, a najlepiej do partii jedynej i słusznej, bardzo przez tamtejszych redaktórw kochanej.
odpowiedź