„Gazeta Wyborcza” ma 218 tys. subskrybentów cyfrowych, płacą średnio po 14 zł miesięcznie
Na koniec ub.r. z prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 218 tys. użytkowników, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta, który kupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl, wynosił 14 zł.
W prezentacji dla inwestorów Agora podała, że na koniec ub.r. 61 proc. wykupionych subskrypcji było z opcją automatycznego odnowienia na kolejny okres.
W ub.r. przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta cyfrowego „GW”, który wykupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl (dzięki czemu wydawca nie dzielił się z nikim prowizją), wynosił 14 zł, co wobec 10 zł rok wcześniej oznacza wzrost o 37 proc.
W ub.r. Agora podała, że na koniec maja z prenumeraty cyfrowej korzystało 192 tys. użytkowników, a na początku listopada - nieco ponad 200 tys. - Wyniki Agory to dobry prognostyk dla całej branży. Jednak żeby wykorzystać okazję trzeba się spieszyć i uczyć od „Gazety Wyborczej” budowania oprócz narzędzi także odpowiednich kompetencji i zespołów - komentowali w listopadzie dla Wirtualnemedia.pl eksperci z branży wydawniczej.
Przychody cyfrowe „Gazety Wyborczej” - zarówno od subskrybentów, jak i z reklam - w ub.r. stanowiły 24 proc. łącznych wpływów dziennika. W 2018 roku było to 21 proc.
Prenumerata cyfrowa „Gazety Wyborczej” od sześciu lat
Oferta prenumeraty „Gazety Wyborczej” została wprowadzona na początku 2014 roku. jest podzielona na dwa główne warianty (podstawowy i premium), obejmuje pełny dostęp do serwisów internetowych „GW”, jej dodatków i magazynów oraz e-wydań.
Liczba subskrybentów cyfrowych „Gazety Wyborczej” rosła następująco:
- 54,8 tys. na koniec 2014 roku,
- 77 tys. na koniec 2015 roku,
- 100 tys. na koniec 2016 roku,
- 133 tys. na koniec 2017 roku,
- 170,5 tys. na koniec 2018 roku,
- 218 tys. na koniec 2019 roku.
Jednocześnie malała sprzedaż egzemplarzowa „Gazety Wyborczej”, podobnie jak wszystkich pozostałych dzienników. Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „GW” zmalała o 9,2 proc. do 85 873 egz.
W prezentacji Agora podkreśliła, że doliczając do wyniku sprzedażowego „GW” z grudnia liczbę subskrybentów cyfrowych, za dostęp do dziennika płaciło ok. 300 tys. użytkowników. W latach 2014-2017 było to w przedziale 200-250 tys., natomiast w 2013 roku, jeszcze przed wprowadzeniem prenumeraty cyfrowej - poniżej 200 tys.
Według badania Gemius/PBI w lutym br. portal Wyborcza.pl zanotował 7,81 mln użytkowników, 82,68 mln odsłon oraz 3 minuty i 5 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez internautę.
20 tys. subskrybentów cyfrowy TOK FM
Od sześciu lat Agora oferuje też w internecie odpłatnie subskrypcję z audycjami i podcastami Radia TOK FM. Na koniec 2017 roku z oferty korzystało 10,6 tys. użytkowników, rok później - 15,5 tys., a na koniec ub.r. - już 20 tys. 85 proc. z nich korzysta z możliwości słuchania audycji internetowych w aplikacji (tylko lub także ze strony www) dostępnej na urządzenia mobilne.
- Z 20 tysiącami cyfrowych subskrybentów jesteśmy w czołówce medialnych ofert subskrypcyjnych w Polsce, a aplikacja TOK FM pozostaje liderem najlepiej zarabiających polskich aplikacji mediowych w Google Play. Do 2022 r., zgodnie ze strategią Grupy Agora, Radio TOK FM ma zbudować bazę nie mniej niż 30 tys. użytkowników oferty premium - jesteśmy coraz bliżsi realizacji tego celu - komentował w połowie stycznia Jarosław Śliżewski, dyrektor obszarów cyfrowych w Grupie Radiowej Agory.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” ma 218 tys. subskrybentów cyfrowych, płacą średnio po 14 zł miesięcznie