„Gazeta Wyborcza” najwięcej straciła w I kwartale 2016, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły: „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w I kwartale 2016 roku wyniosła 307 520 egz., czyli o 4,38 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Pozycję wicelidera ze sprzedażą ogółem wynoszącą 150 640 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 8,79 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,21 proc. do 146 091 egz.
Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 0,64 proc. Dziennik ten w I kwartale br. sprzedawał się w liczbie 56 781 egz.
Oczko niżej - ze średnim wynikiem na poziomie 46 708 egz., po spadku o 5,34 proc. - znalazł się konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).
Kolejną lokatę zajął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który odnotował drugi największy spadek w zestawieniu - wynoszący 7,83 proc. Średni wynik sprzedażowy tego dziennika w ostatnim kwartale wyniósł 27 724 egz.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 15,89 proc. i wyniosła 21 299 egz.
ZKDP |
I kwartał |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
435 716 |
307 520 |
307 520 |
453 794 |
321 607 |
321 605 |
-4,38% |
Gazeta Wyborcza |
239 044 |
169 782 |
150 640 |
251 569 |
182 264 |
165 164 |
-8,79% |
Super Express |
243 987 |
146 811 |
146 091 |
257 087 |
151 651 |
150 931 |
-3,21% |
Rzeczpospolita |
69 238 |
56 887 |
56 781 |
65 393 |
57 530 |
57 147 |
-0,64% |
Dziennik Gazeta Prawna |
62 599 |
54 300 |
46 708 |
69 955 |
59 061 |
49 344 |
-5,34% |
Przegląd Sportowy |
56 705 |
27 724 |
27 724 |
59 635 |
30 080 |
30 080 |
-7,83% |
Gazeta Polska Codziennie |
57 532 |
21 316 |
21 299 |
59 748 |
18 389 |
18 379 |
15,89% |
Puls Biznesu |
13 433 |
12 476 |
10 103 |
15 023 |
13 981 |
10 688 |
-5,47% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 086 |
4 939 |
4 589 |
10 261 |
5 312 |
4 816 |
-4,71% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” najwięcej straciła w I kwartale 2016, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie