SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” w dół, „Fakt” mocno w górę

We wrześniu br. dzienniki zarobiły z reklam mnie więcej tyle samo, co rok wcześniej. W czołówce największy spadek przychodów zanotowała „Gazeta Wyborcza”, a największy wzrost - „Fakt”.

We wrześniu br. polskie dzienniki zarobiły z reklam (cennikowo, bez autopromocji) 223,6 mln zł – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) dla portalu Wirtualnemedia.pl. To o 0,1 więcej niż we wrześniu ub.r.

Zdecydowanym liderem segmentu jest „Gazeta Wyborcza” (Agora), jednak w skali roku zanotowała spadek cennikowych wpływów reklamowych wynoszący 7,5 proc. Pozostałe dzienniki z czołówki zarobiły z reklam więcej niż rok wcześniej: „Fakt” (Axel Springer Polska) o 17,5 proc., „Polska The Times” (Polskapresse) o 12,6 proc., „Metro” (Agora) o 9,4 proc., a „Rzeczpospolita” (Presspublica) o 5,6 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji)
  IX.2010 IX.2009
Gazeta Wyborcza 73 275 954 zł 79 215 482 zł
Polska The Times 28 800 687 zł 25 576 500 zł
Fakt 23 923 613 zł 20 357 620 zł
Rzeczpospolita 17 624 029 zł 16 691 415 zł
Metro 10 447 060 zł 9 550 862 zł
monitorowane tytuły razem 223 600 084 zł 223 275 267 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Fakt” mocno w górę

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lisek
Po co kupować, skoro na gazeta.pl jest do czytania za darmo?! PS polecam firefoxa + adblocka = 0 reklam w necie!
0 0
odpowiedź
User
kowal
"(cennikowo, bez autopromocji)", czyli badanie nic nie warte, rabaty dochodzą nawet do 70%, więc podane liczby można sobie wsadzić w d.....
20 12
odpowiedź
User
Maciej 43
Świadczy to o stałym idioceniu rodaków, którzy przedkładają g........... w rodzaju Faktu nad Wyborczą lub Rzepą. No i jeszcze te statystyki dotyczące czytelnictwa : 0,5 książki na jednego Polaka rocznie! Dołujące...
20 12
odpowiedź