SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety coraz mniej z reklam. „GW”, „Rz” i „SE” z największymi spadkami

Styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 5,6 proc. niższe niż rok wcześniej. Duży wzrost tych przychodów zanotował tylko „Dziennik Gazeta Prawna”, za to kilkunastoprocentowe spadki - „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „Super Express”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Gazeta Wyborcza” (Agora) w styczniu cennikowo zarobiła z reklam 15 proc. mniej niż przed rokiem. Przychody reklamowe „Rzeczpospolitej” (Presspublica) zmalały o 13,6 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 16,2 proc. W przypadku „Polski” (Polskapresse) spadek wyniósł 8 proc., a w przypadku bezpłatnego „Metra” (Agora) - 4,6 proc.

Wśród czołowych tytułów tylko „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował minimalny wzrost cennikowych przychodów reklamowych. Natomiast wpływy „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) podskoczyły w skali roku aż o 49,9 proc.

>>> Spada czytelnictwo dzienników. Wszystkie tytuły na minusie w II półroczu 2012

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (dane Kantar Media, bez autopromocji)
WIRTUALNEMEDIA.PL I.2013 I.2012
Gazeta Wyborcza 33 383 217 zł 39 258 226 zł
Polska 16 454 479 zł 17 875 927 zł
Fakt 12 064 908 zł 11 966 120 zł
Rzeczpospolita 7 802 968 zł 9 030 425 zł
Metro 6 932 644 zł 7 269 355 zł
Super Express 5 416 380 zł 6 466 627 zł
Dziennik Gazeta Prawna 4 633 816 zł 3 091 217 zł
monitorowane tytuły razem 114 281 014 zł 121 086 751 zł


Cennikowe spadki przychodów reklamowych gazet są i tak dużo niższe od rzeczywistych. W ub.r. wyniosły 8,4 proc., podczas gdy według domu mediowego Starlink faktycznie gazety zarobiły z reklam 20,6 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły). Na bieżący rok Starlink prognozuje ten spadek na poziomie ok. 20 proc., natomiast Agora przewiduje jeszcze większe redukcje - 22-25 proc. (więcej na ten temat).

Cennikowe wartości przychodów reklamowych gazet pokazują też, jak dużych rabatów ich wydawcy udzielają marketerom. W styczniu cennikowo wpływy wyniosły 114,3 mln zł, tymczasem według Agory faktycznie osiągnęły poziom ok. 120 mln zł w całym czwartym kwartale ub.r.


 

Dołącz do dyskusji: Gazety coraz mniej z reklam. „GW”, „Rz” i „SE” z największymi spadkami

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cc
Z tego co widzę, to Rzepa pod nowym kierownictwem coraz bardziej skręca w stronę PISowskiego tabloidu.
A to może być duża szansa dla DGP w przejęciu jej dotychczasowego tortu reklamowego.
0 0
odpowiedź
User
oj…
infografika jest zupełnie nieczytelna… dlaczego obok GW z 35% są DGP z 4% i Metro z 5%?
0 0
odpowiedź
User
kolataine
Początek końca mediów papierowych...
0 0
odpowiedź