SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

GG Network krytykuje badania internetowych stacji radiowych

GG Network skrytykowała raport słuchalności internetowych stacjiradiowych autorstwa Gemius i PBI. Firma kontrolująca platformęOpen.fm twierdzi, że jej popularność została znacznie zaniżona zpowodu nieuwzględnienia osób korzystających z niej bezpośrednio zkomunikatora Gadu-Gadu.

Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius pokazały, że kontrolowanaprzez tę firmę platforma Open.fm miała w grudniu ubiegłego rokuponad 550 tys. użytkowników. GG Network zwrócił jednak uwagę, żeanaliza objęła aktywność tylko na stronach internetowych, natomiastaż 90 proc. użytkowników Open.fm korzysta z tej stacji bezpośrednioz komunikatora Gadu-Gadu. - Pomijanie tego istotnego faktu prowadzido mylnej oceny stanu polskiego rynku internetowych stacjiradiowych - napisali w oświadczeniu członkowie zarządu firmy. -Analizując najnowsze dane z logów na serwerach Open.fm, jesteśmypewni, że posiadamy ok. 2 mln słuchaczy miesięcznie - zaznaczyli,dodając, że ta liczba zostanie niedługo zweryfikowana w badaniuGemiusStream, które jest obecnie testowane.


radiostacje12.2008użytkownicyodsłonyśredni czas na użytkownika [godz:min:s]
1eska.pl824 69814 55780700:23:53
2Last.fm694 31724 53123200:53:12
3open.fm (dawne gaduradio.pl)554 6973 86813200:13:04
4RMF FM526 6845 16473500:12:15
5miastomuzyki.pl516 42812 28546308:45:26
6Polskie Radio371 4986 81674900:18:10
7radiozet.pl263 3372 52951400:10:36
8polskastacja.pl250 3692 59566000:17:02
9RMF Maxxx214 7122 51723000:15:17
10Tuba158 3881 81744300:16:52
Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2008


GG Network nie wini Gemiusa i PBI za nieodpowiadającerzeczywistości wyniki słuchalności Open.fm w badaniu Megapanel.Firma uważa natomiast, że metody analizy popularności wszystkichstacji powinny być szybciej modyfikowane przez Komitet BadańRadiowych, który zleca je instytutowi MillwardBrown SMG/KRC.Zdaniem GG Network decyzja o uwzględnieniu użytkowników telefonówkomórkowych w badaniu Radio Track to zdecydowane zbyt mało.

- KBR systematycznie pomija stacje internetowe, które nie są jużjak przed laty tworzone przez garstki zapaleńców, tylko stanowiąpoważne projekty biznesowe i mają znaczącą liczbę słuchaczy -oceniają członkowie zarządu firmy. - Jest to niestety zrozumiałedziałanie: obrona pozycji tradycyjnych rozgłośni przed stacjamiinternetowymi, które przy obecnym tempie zmian metodologii mogąnigdy nie doczekać się uwzględnienia w badaniach obrazującychrynek.

Dołącz do dyskusji: GG Network krytykuje badania internetowych stacji radiowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl