„Gilotyna” podnosi widownię Dwójki
Teleturniej „Gilotyna”, nadawany przez TVP 2 od marca br. w porze „Wiadomości” TVP 1, przyciąga do stacji więcej widzów niż oglądało ją w tym paśmie rok wcześniej. Przegrywa jednak z konkurencją.
Średnia oglądalność sześciu pierwszych odcinków nowej serii „Gilotyny”, emitowanej we wtorki i środy o 19.30, wyniosła 1,55 mln widzów, co dało Dwójce 10 proc. udziału w grupie 4+ i 9,79 proc. w komercyjnej 16-49 – pokazują dane AGB Nielsen Media Research przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Widownia teleturnieju rośnie z tygodnia na tydzień, bo w pierwszym tygodniu marca miał on ok. 1,25 mln widzów, a w trzecim – już ok. 1,75 mln.
W analogicznym okresie ub.r. w tym samym paśmie TVP 2 notowała słabsze wyniki, bo oglądało ją średnio 1,28 mln osób, a udział kanału w rynku wynosił odpowiednio 8,28 proc. i 8,33 proc. Pasma tego nie zajmowała jednak emitowana „Gilotyna”, bo program zadebiutował na antenie dopiero w październiku ub.r. i jesienią był pokazywany w poniedziałki i wtorki o godz. 19.05.
W czasie nadawania „Gilotyny” Dwójka zajmuje jednak dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym paśmie jest Jedynka nadająca wówczas „Wiadomości”, które dają stacji 30,91 proc. udziału. Na drugim miejscu plasuje się TVN („Sport”, „Pogoda”, „Uwaga!”; 17,43 proc.), a na trzecim – Polsat („Samo życie”; 16,42 proc.).
Z danych telemetrycznych wynika, że teleturniej oglądają głównie kobiety oraz widzowie w średnim wieku i starsi. Pochodzą oni głównie ze wsi i małych miast i legitymizują się wykształceniem podstawowym.
Widownia „Gilotyny” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
02-03-2010 | 1 257 735 | 8,16% | 7,00% |
03-03-2010 | 1 243 359 | 7,81% | 7,21% |
09-03-2010 | 1 625 146 | 10,39% | 9,46% |
10-03-2010 | 1 693 060 | 11,00% | 11,23% |
16-03-2010 | 1 743 276 | 11,46% | 11,56% |
17-03-2010 | 1 750 759 | 11,24% | 12,19% |
średnia | 1 552 179 | 10,00% | 9,79% |
Oglądalność teleturnieju na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | ||
AMR | SHR % | |
TVP 1 | 4 799 163 | 30,91% |
TVN | 2 705 583 | 17,43% |
Polsat | 2 548 988 | 16,42% |
TVP 2 – Gilotyna | 1 552 179 | 10,00% |
Profil widowni programu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 44,53% | 93 |
Kobiety | 55,47% | 107 | |
Wiek | 4-9 | 2,15% | 36 |
10-15 | 5,24% | 75 | |
16 - 19 | 2,57% | 44 | |
20 - 24 | 4,44% | 54 | |
25 - 29 | 5,39% | 61 | |
30 - 34 | 4,51% | 55 | |
35 - 39 | 8,85% | 125 | |
40 - 44 | 5,42% | 84 | |
45 - 49 | 7,24% | 102 | |
50 - 54 | 13,05% | 158 | |
55 - 59 | 10,45% | 138 | |
60+ | 30,68% | 157 | |
Wlk. miasta | Wieś | 44,54% | 114 |
< 50 tys. | 26,46% | 110 | |
50-100 tys. | 9,01% | 105 | |
100-200 tys. | 5,86% | 73 | |
> 200 tys. | 14,12% | 69 | |
Zawód | Top management | 2,98% | 38 |
Pracownicy średniego szczebla | 10,01% | 69 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 23,96% | 118 | |
Emeryci | 40,63% | 163 | |
Inni | 22,42% | 69 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 60,03% | 131 |
Średnie | 26,28% | 89 | |
Wyższe | 6,29% | 55 | |
Inne | 7,40% | 57 |
Dołącz do dyskusji: „Gilotyna” podnosi widownię Dwójki