Globalna sprzedaż telewizorów w dół, tylko odbiorniki LCD w górę
W II kwartale 2013 roku na świecie sprzedano 50,4 miliona telewizorów, o 3 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku 2012. O 4 proc. wzrosła sprzedaż odbiorników LCD - wynika z danych firmy badawczej NPD DisplaySearch.
Sprzedaż odbiorników LCD sięgnęła w II kwartale 45,9 miliona sztuk. Liderem wzrostu były Chiny, gdzie sprzedano o 29 proc. więcej tego typu odbiorników niż przed rokiem. Gdyby nie Państwo Środka, sprzedaż telewizorów LCD spadłaby o 3,5 proc. Wyraźny spadek odnotowano na rynkach rozwiniętych - o blisko 14 proc.
W Europie Zachodniej całkowita sprzedaż telewizorów zmalała o 21 proc., a w Ameryce Północnej - o 12 proc.
Jednocześnie odnotowano znaczące spadki sprzedaży telewizorów kineskopowych CRT i plazmowych - odpowiednio o 54 proc. i 19 proc.
Wzrosła tymczasem sprzedaż odbiorników z najnowszymi technologiami, takimi jak 4K czy OLED, ale jak na razie stanowią one niewielką część całego rynku. W II kwartale sprzedano 129 tys. telewizorów z ekranami o rozdzielczości 4K (większość trafiła do Chin). Natomiast ze 101 do 208 sztuk wzrosła w ujęciu kwartalnym sprzedaż telewizorów OLED (wszystkie dostarczyło LG).
Wśród producentów, pozycję lidera pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami zachował Samsung. Pomimo 19-proc. spadku przychodu w ujęciu rocznym, udział koreańskiej firmy zmalał tylko o 1,3 pkt. proc. (z 27,8 proc. do 26,5 proc.).
Na drugim miejscu znalazła się firma LG Electronics, z rynkowym udziałem na poziomie 16,4 proc. (prawie tak samo jak rok wcześniej). Za to wyraźny wzrost (z 5,2 proc. do 8 proc.) odnotowało trzecie w rankingu Sony. Czołową piątkę uzupełniły Panasonic i TCL.
Dołącz do dyskusji: Globalna sprzedaż telewizorów w dół, tylko odbiorniki LCD w górę