Youtube uniemożliwi monetyzację treści negujących zmiany klimatyczne
Wielkie zmiany na Youtube i Google. Treści negujące zmiany klimatyczne nie podlegają już monetyzacji. Ma to na celu walkę z dezinformacją i fake newsami.
Niedawno na platformie Youtube wprowadzono istotne zmiany polityki w zakresie dezinformacji. Na serwisie zakazano publikowania fałszywych informacji dotyczących tematu szczepień, co jest równoznaczne z zablokowaniem kont wielu popularnych twórców. Jak się okazuje, jest to dopiero początek zmian mających na celu walkę z fake newsami. Google wprowadza kolejne zmiany, które uniemożliwiają monetyzację treści negujących zmiany klimatyczne.
Istotne zmiany zasad na Google i Youtube
Dzisiaj ogłaszamy nową politykę monetyzacji dla reklamodawców i wydawców korzystających z usług Google oraz twórców treści na Youtube. Zgodnie z nimi zabrania się reklamowania i zarabiania na treściach będących w sprzeczności z ugruntowanym konsensusem naukowym co do istnienia i przyczyn zmian klimatycznych. Obejmuje to wszystkie treści, które przedstawiają zmiany klimatyczne jako mistyfikację lub oszustwo oraz wszelkie twierdzenia negujące długoterminowe trendy ocieplania klimatu, wpływ emisji gazów cieplarnianych czy działalność człowieka na zmianę klimatu - czytamy w oświadczeniu Google.
Co istotne, serwis nadal umożliwia twórcom monetyzację treści dotyczących tematów powiązanych ze zmianami klimatycznymi. To samo tyczy się reklam. Materiały te nie mogą jednak stać w sprzeczności z nowymi zasadami, czyli doprowadzać do dezinformacji społeczności.
Firma zamierza egzekwować nowe zasady poprzez stosowanie moderatorów oraz automatycznych algorytmów. Ma to na celu redukcję przypadków niesłusznych blokad, gdy usunięte zostaną treści informujące o fałszywych treściach.
W trakcie oceny treści pod kątem nowych zasad zwrócimy uwagę na kontekst zgłoszenia roszczeń. Dzięki temu będziemy w stanie rozróżnić treści fałszywe od tych, które faktycznie omawiają te twierdzenia - czytamy w dalszej części oświadczenia.
Walka z dezinformacją
Platformy social mediów mają ogromny wpływ na świadomość społeczeństwa oraz rozprzestrzenianie się informacji. Dla wielu użytkowników takie portale jak Facebook, Youtube, czy TikTok są najważniejszym źródłem informacji, co może mieć bardzo duży wpływ na rozprzestrzenianie się fałszywych informacji.
Nowe zasady i ich parametry zostały utworzone po konsultacjach z ekspertami nauk o klimacie, w tym z osobami, które aktywnie przyczyniły się do tworzenia raportów Międzynarodowego Zespołu do spraw Zmian Klimatu - wyjaśnia Google.
Zmiany polityki Google są efektem działań środowisk naukowych oraz aktywistów z całego świata. Z uwagi na presję społeczną, działania gigantów technologicznych ws. informowania społeczeństwa o skutkach globalnego ocieplenia są coraz śmielsze. Może to przynieść pozytywne zmiany w jakości treści udostępnianych w sieci.
Google zamierza wprowadzić obligatoryjną weryfikację dwuetapową (2FA) dla 150 mln użytkowników. Celem tego zabiegu jest zwiększenie bezpieczeństwa w sieci i zmniejszenie ryzyka włamania lub wycieku danych.
Dołącz do dyskusji: Youtube uniemożliwi monetyzację treści negujących zmiany klimatyczne
A kto broni pleść bzdury? Po prostu właściciele portali nie chcą, żeby na tym zarabiać i tyle. Ale bzdury dalej pleść można. Wzorem wioskowego głupka ;-) no fence.