H&M chce sprzedawać w swoich sklepach więcej marek obcych
Sieć sklepów odzieżowych H&M planuje sprzedawać więcej marek innych firm w swoich sklepach oraz w internecie - zapowiedziała dyrektor generalna firmy Helena Helmersson. Chce w ten sposób rywalizować m.in. z takimi platformami, jak Zalando.
Już teraz klienci H&M mogą kupować w sklepach tej szwedzkiej firmy obuwie marek takich, jak Adidas i New Balance oraz marek odzieżowych, takich jak szwedzka marka alpinistyczna Klättermusen.
Strategia rynkowa H&M, wprowadzona w zeszłym roku, ma na celu rzucenie wyzwania rywalom internetowym, takim jak Zalando, ASOS i Shein. Kontrastuje to z podejściem konkurencyjnej Zary, która była w stanie lepiej przekonać kupujących do płacenia więcej za ubrania pomimo kryzysu związanego z kosztami życia.
Należąca do Inditexu (ITX.MC) Zara oferuje inne marki tylko w ramach ekskluzywnej współpracy, na przykład z południowokoreańską marką Ader Error i brytyjskim producentem obuwia Clarks.
H&M ma obecnie na swojej platformie internetowej 70 zewnętrznych marek na sześciu rynkach. Firma informuje, że zostało to bardzo dobrze przyjęte przez klientów, dla których brandy te są uzupełnieniem asortymentu H&M.
Dołącz do dyskusji: H&M chce sprzedawać w swoich sklepach więcej marek obcych