SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Hipnoza” traci widzów z odcinka na odcinek. TVN przegrywa z konkurencją

Po pierwszych trzech tygodniach emisji „Hipnozę” ogląda średnio 1,40 mln widzów. Nowa produkcja notuje spadek oglądalności z odcinka na odcinek. - Widzowie prawdopodobnie przełączają się „Kocham Cię, Polsko!” i „Komisarza Alexa” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Więckowski, video associate director w Mediacomie wraz z Mindshare i Wavemaker. TVN w czasie jej emisji przegrywa walkę o widza wśród tzw. „wielkiej czwórki” w 4+ i jest drugi w 16-49.

Kadr z odcinka "Hipnozy", fot. TVN Kadr z odcinka

Nowy rozrywkowy program „Hipnoza” na antenie TVN oglądać można w soboty o godz. 20.00, począwszy od 3 marca br. Średnia widownia trzech pierwszych odcinków formatu wyniosła 1,40 mln osób, co przełożyło się na 9,11 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,49 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków oglądało średnio 4,13 mln widzów w 4+ (są to dane udostępnione portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom wraz z Mindshare i Wavemaker).

Program prowadzony przez Filipa Chajzera notuje spadek oglądalności z odcinka na odcinek. Pierwszy oglądało 1,60 mln osób, drugi - 1,40 mln, a trzeci - 1,21 mln.

- Pierwszy odcinek programu „Hipnoza” nie spotkał się z dużym zainteresowaniem - miał on o 40 proc. wynik niższy od średnich ratingów programu rozrywkowego „Mam talent!” z września 2017 roku (4+). Kolejne odcinki osiągają coraz niższe wyniki - tendencja spadkowa wynosi około 15 proc. z odcinka na odcinek - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Więckowski, video associate director w Mediacomie wraz z Mindshare i Wavemaker. - Widzowie prawdopodobnie przełączają się na program „Kocham Cię, Polsko!” (TVP2) i serial „Komisarz Alex” (TVP1), których SHRy rosną - komentuje ekspert.

TVN w paśmie nadawania nowego projektu zajmuje ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest TVP1, która emitując wtedy gł. „Pogodę”, „Sport” i „Komisarza Alexa”, osiąga 13,40 proc. udziału. Druga jest TVP2 („Kocham Cię, Polsko!”; 11,01 proc.), a trzeci - Polsat (filmy; 9,25 proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 TVN jest drugi, a w grupie 16-59 zajmuje miejsce trzecie.

„Hipnoza” oparta jest o format BBC „You’re back in the room”. W każdym odcinku programu występuje drużyna składająca się z 4-5 uczestników, którzy w momencie wprowadzenia w stan hipnotyczny rywalizują o nagrody pieniężne.

Hipnotyzer nadaje każdemu z nich inną rolę. Zgromadzona w studiu widownia obserwuje jak nieświadomi uczestnicy wypełniają zadania indywidualne i zbiorowe oraz nieświadomie wcielają się w role. Tuż po wykonaniu zadania uczestnicy w towarzystwie najbliższych i hipnotyzera oglądają swoje wyczyny.

Gospodarzem „Hipnozy” jest dziennikarz Filip Chajzer, który komentuje zachowania uczestników oraz wchodzi z nimi w interakcje podczas wykonywania zadań. Osobami biorącymi udział w programie opiekuje się hipnotyzer Artur Makieła, członek British Association of Hypnotherapy. Odcinki programu reżyseruje Wojciech Iwański, a produkcją zajęła się ATM Grupa.

Kolejne premierowe odcinki formatu TVN będzie pokazywać w soboty o 20.00.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.

Dołącz do dyskusji: „Hipnoza” traci widzów z odcinka na odcinek. TVN przegrywa z konkurencją

64 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dino
spokojnie Nielsen da radę... to hit będzie jak pokażą na koniec swoje badania hehehe
0 0
odpowiedź
User
Marek
Polsat emitując powtórki animacji wygrywa w grupie komercyjnej w sobotnie wieczory. Ale ten polski rynek telewizyjny jest nierówny.
0 0
odpowiedź
User
kari
W sobotę "KCP" ma 2 mln widzów a nie 1,70.
0 0
odpowiedź