I-III kwartał 2012: „NG Traveler” najwięcej zyskał w segmencie podróżniczym
W okresie od stycznia do września 2012 roku wśród miesięczników podróżniczych liderem sprzedaży był niezmiennie magazyn „National Geographic Polska”. Natomiast największym wzrostem pochwalić się mógł „NG Traveler”, a najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (G+J Polska) w pierwszych trzech kwartałach ub.r. wyniosła 52 183 egz. i była o 5,85 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez G+J „NG Traveler”. Jego średnia sprzedaż ogółem uplasowała się na poziomie 30 005 egz. i wzrosła o 14,18 proc.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie sprzedał się on w liczbie 12 694 egz. po spadku o 15,19 proc. - największym w zestawieniu.
I-III kwartał | ||
2012 | 2011 | |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
National Geographic Edycja Polska | 52 183 | 55 424 |
Traveler | 30 005 | 26278 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 12 694 | 14 968 |
Podróże - Magazyn Turystyczny | 10 226 | 9 658 |
We wrześniu br. liderem w segmencie także był miesięcznik „National Geographic Polska” ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 52 941 egz. (spadek o 13,29 proc. względem września 2011 roku). Drugie miejsce zajął „NG Traveler” (29 639 egz.,wzrost o 14,3 proc. - największy w zestawieniu), na podium znalazł się też notujący największy spadek magazyn „Voyage” (11 584 egz., - 20,18 proc.).
wrzesień | ||
2012 | 2011 | |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
National Geographic Edycja Polska | 52 941 | 61 056 |
Traveler | 29 639 | 25 930 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 11 584 | 14 513 |
Podróże - Magazyn Turystyczny | 10 838 | 9 684 |
Dołącz do dyskusji: I-III kwartał 2012: „NG Traveler” najwięcej zyskał w segmencie podróżniczym