IKEA rozpoczyna przegląd globalnej obsługi budżetu mediowego
Sieć sklepów IKEA rozpoczęła przegląd swojej globalnej obsługi w zakresie planowania i zakupu mediów. Wartość budżetu firmy szacowana jest na 400 mln euro.
Nie wiadomo, czy w wyniku tego przeglądu (koordynowanego przez firmę ID Comms) IKEA skonsoliduje obsługę mediową w mniejszej niż dotychczas liczbie agencji mediowych. Obecnie większą część biznesu tego marketera obsługują agencje z GroupM (należącej do koncernu WPP). IKEA pracuje też jednak z każdą z pięciu grup reklamowych w różnych obszarach.
W Polsce w ub.r. obsługą mediową IKEA zajmował się dom mediowy MEC (GroupM). Z kolei w Wielkiej Brytanii planowaniem i zakupem mediów dla tego marketera zajmuje się od 2009 roku dom mediowy Vizeum.
Przedstawiciele IKEA rozpoczęty przegląd tłumaczą tym, że firma stara się regularnie oceniać swoich dostawców usług marketingowych, by mieć z nimi jak najlepsze relacje. Zapewniają, że do czasu zakończenia przetargu będą współpracować z dotychczasowymi agencjami.
Dołącz do dyskusji: IKEA rozpoczyna przegląd globalnej obsługi budżetu mediowego