IKEA odpowiada reklamą domowi mody Balenciaga na skopiowanie jej charakterystycznej torby
Sieć sklepów meblowych IKEA w zabawny sposób zareagowała na torbę Balenciagi łudząco podobną do jej kultowych toreb Frakta. W reklamach w formie poradnika tłumaczy, jak odróżnić podróbkę od oryginału.
Francuski dom mody Balenciaga wprowadził kilka dni temu do sprzedaży niebieską skórzaną torbę Arena, która jest łudząco podobno do toreb dostępnych w sieci sklepów IKEA, tzw. toreb Frakta. Torba Balenciagi kosztuje 2 141 dolarów.
IKEA zareagowała niemal natychmiast, jednak nie w sposób, którego można byłoby się spodziewać. Odpowiedziała żartobliwą i dostępną reklamą, która przypomina nieco internetowy poradnik pomagający odróżniać podróbki od oryginałów.
Marketer w reklamie pokazuje zdjęcia swojej torby Frakta, które wykonano w taki sam sposób, jak została sfotografowana nowa torba Balenciagi. Obok umieszczono komentarz ze wskazówkami, jak rozpoznać oryginalną torbę Frakta.
Czytamy tam: „Potrząśnij torbą - oryginał zaszeleści. Poza tym ma wiele zastosowań: przeniesiesz w niej sprzęt hokejowy, cegły a nawet wodę. Wrzuć torbę w błoto. Prawdziwą torbę Frakta umyjesz wężem ogrodowym. Zwiń torbę. Jeśli jesteś w stanie uzyskać rozmiar kosmetyczki gratulacje, to oryginał! Zerknij do środka. Frakta ma autentyczną metkę IKEA. Na koniec cena na metce - tylko 0,99 dolara”.
Reklamy z instrukcją odróżnienia torby Frakta od torby Arena Balenciagi pojawiły się w prasie oraz w internecie, głównie w mediach społecznościowych. Nad ich kreacją pracował wewnętrzny butik IKEA Creative Shop z agencją reklamową Acne.
Dołącz do dyskusji: IKEA odpowiada reklamą domowi mody Balenciaga na skopiowanie jej charakterystycznej torby