TVP na fazie grupowej mundialu z reklam ma cennikowo 171 mln zł
Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji meczów, studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) w całej fazie grupowej trwania imprezy wyniosły łącznie 171,19 mln zł. Mecze naszej reprezentacji zarobiły łącznie 14,70 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 14 do 28 czerwca 2018 roku odbyło się pierwsze 48 meczów piłkarskich mistrzostw świata (wszystkie spotkania fazy grupowej rozgrywek) w Rosji. Wszystkie dotychczasowe spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport (w przypadku niektórych spotkań sportowa antena równolegle relacjonowała po 2 mecze - wówczas jeden z nich w całości pokazywała Jedynka, a drugi - Dwójka). Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji wszystkich dotychczasowych meczów, towarzyszących im studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) wyniosły łącznie 171,19 mln - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemddia.pl przez Codemedia.
Zdecydowanie najwyższe wpływy, wynoszące 134,49 mln zł, wygenerowały reklamy pokazywane przy transmisjach pojedynków. Emitowane wokół nich studia sportowe zarobiły 36,70 mln zł, a ceremonia otwarcia - 252 tys. zł.
Na reklamach najlepiej zarabiają mecze transmitowane w telewizyjnej Jedynce. Stacja ta pokazała dotychczas 30 spotkań, z których wpływy reklamowe wraz ze studiami wyniosły 119,58 mln zł. 18 spotkań w TVP2 zarobiło 32,61 mln zł. Większość dotychczasowych meczów równolegle transmitował TVP Sport - wpływy z reklam emitowanych na tej stacji wyniosły 19 mln zł.
Spośród poszczególnych sektorów najwięcej na reklamy wokół mundialu do tej pory wydały firmy zajmujące się sprzedażą - było to 43,84 mln zł, co stanowi 25,61 proc. wszystkich wydatków.
Na drugim miejscu znalazła się żywność (28,46 mln zł, 16,63 proc. udziału), a na trzecim - leki i produkty zdrowotne (25,57 mln zł, 14,94 proc. udziału).
Z kolei spośród poszczególnych marek największe wydatki - 17,06 mln zł - zanotował Lotos. Kolejne miejsca zajęły: Lidl (6,86 mln zł) oraz Media Expert (4,08 mln zł).
Cennikowe wpływy reklamowe odbywającego się w zeszły czwartek wygranego meczu reprezentacji Polski z Japonią wyniosły łącznie 12,42 mln zł (z czego reklamy emitowane bezpośrednio wokół samego pojedynku wyniosły 9,21 mln zł, a wokół wejść studyjnych - 3,21 mln zł).
W podziale na poszczególne stacje Jedynka zarobiła łącznie 12,36 mln zł, a TVP Sport - 2,34 mln zł.
Również i w tym ujęciu spośród poszczególnych sektorów najwięcej na reklamy - 3,76 mln zł - wydał sektor firm sprzedażowych, a spośród poszczególnych marek największe wydatki zanotował Lotos - było to 1,93 mln zł.
Jak już wcześniej informowaliśmy, cennikowe wpływy Telewizji Polskiej wokół meczu z Senegalem wyniosły łącznie 14,70 mln zł, a w przypadku spotkania z Kolumbią było to 21,98 mln zł.
Oznacza to, że trzy mecze z udziałem reprezentacji Polski zarobiły łącznie 49,10 mln zł, co stanowi 28,86 proc. wszystkich mundialowych wpływów.
Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanałach TVP 4K oraz Canal+ Ultra 4K, ale stacje te nie znajdują się w panelu Nielsena.
Reprezentacja Polski już na etapie fazy grupowej pożegnała się z tegorocznym mundialem (zajmując czwarte - ostatnie - miejsce w grupie H po dwóch przegranych - z Senegalem i Kolumbią i jednym wygranym pojedynku - z Japonią).
Dołącz do dyskusji: TVP na fazie grupowej mundialu z reklam ma cennikowo 171 mln zł
Na razie to tylko dochód :D