ING Bank Śląski liderem reklamowym banków, mocno w górę BGŻ BNP Paribas (TOP5)
Trzy z pięciu banków z największymi w 2017 roku wydatkami reklamowymi - ING Bank Śląski, mBank i Bank Millennium - ograniczyło nakłady na wsparcie w tradycyjnych mediach. Z kolei bank BGŻ BNP Paribas zwiększył je o blisko dwie trzecie.
W 2017 roku banki wydały na reklamę w tradycyjnych mediach (nie wliczając internetu) nieco ponad 1 mld zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto Kantar Media, bez rabatów). Było to 4,5 proc. mniej niż w 2016 roku.
Najwięcej w tym okresie na reklamy przeznaczył ING Bank Śląski. Z inwestycjami w wysokości 101,1 mln zł utrzymał pozycję reklamowego lidera wśród banków, mimo że zredukował budżet o 4 proc. w skali roku.
ING Bank Śląski konsekwentnie promuje swoją ofertę reklamami z udziałem m.in. Marka Kondrata. W jednej z aktualnych kampanii aktor reklamuje ekopożyczki i ekokredyty. W grudniu w spotach tego banku można było oglądać też Adama Woronowicza.
Mniej na reklamę przeznaczyły też dwa kolejne w tym rankingu banki. mBank zmniejszył je o 4,1 proc., z 95,1 do 91,2 mln zł. W styczniu br. mBank zaangażował się we wsparcie finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, a bohaterami jego kampanii promującej konto byli ojciec i syn. Trzeci na podium Bank Millennium zredukował budżet o 2,4 proc. w skali roku - z 86,4 do 84,4 mln zł. W jego kampaniach od kilku lat występuje youtuber Radosław Kotarski.
Kolejny w zestawieniu bank BGŻ BNP Paribas zainwestował we wsparcie w mediach tradycyjnych w ub.r. 82,1 mln zł. Było to aż 64,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
W ub.r. promował on wiele swoich produktów. W listopadzie kredyt gotówkowy reklamowany był hasłem „Postanowione i spełnione”. Miesiąc wcześniej w kampanii Konta Optymalnego wystąpiła kura znosząca złote, a w sierpniu można było oglądać rodzinny spot kredytu gotówkowego.
Alior Bank z kolei wydał na reklamę 77,6 mln zł, czyli 15,4 proc. więcej niż w 2016 roku. Jesienią ub.r. ten wprowadził nowe hasło główne: „Wyższa kultura. Bank nowości”, zmienił też reklamy - pracownicy występują teraz w nowocześniejszych strojach, pojawiła się też nowa ikonka melonika.
Najwięksi reklamodawcy wśród banków (TOP5) |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2016 |
2017 |
zmiana proc. |
ING BANK ŚLĄSKI |
105 319 750 zł |
101 138 709 zł |
-4 |
MBANK |
95 122 177 zł |
91 246 677 zł |
-4,1 |
BANK MILLENNIUM |
86 409 971 zł |
84 361 998 zł |
-2,4 |
BANK BGŻ BNP PARIBAS |
49 951 056 zł |
82 068 154 zł |
64,3 |
ALIOR BANK |
67 258 813 zł |
77 592 843 zł |
15,4 |
razem |
1 053 838 126 zł |
1 006 231 618 zł |
-4,5 |
Dołącz do dyskusji: ING Bank Śląski liderem reklamowym banków, mocno w górę BGŻ BNP Paribas (TOP5)