Instagram wprowadza posty z oznaczeniami produktów do kupienia
Serwis Instagram udostępnił markom możliwość zamieszczania postów z informacjami na temat konkretnych produktów. Rozwiązanie pozwala szybko przenieść zainteresowanego użytkownika na stronę gdzie może on dokonać zakupu.
Zaproponowany przez Instagram system polega na tym, że firma może na swoim koncie zamieszczać wpisy ze zintegrowanymi informacjami na temat konkretnych produktów prezentowanych na zdjęciu.
Po kliknięciu na wybrany obiekt widoczny na fotografii użytkownik może zobaczyć nazwę oraz podstawowe informacje na temat produktu. Jeśli się nim zainteresuje i kliknie ponownie na okno zostanie przeniesiony na stronę gdzie będzie mógł dokonać zakupu.
Do tej pory rozwiązanie było oferowane partnerom Instagrama w Stanach Zjednoczonych, teraz jego dostępność została rozszerzona na kilka kolejnych krajów, m.in. Wielką Brytanię, Australię, Kanadę, Francję, Niemcy oraz Włochy.
Przedstawiciele Instagrama zapewniają, że jeśli nowa metoda sprzedaży się sprawdzi to będzie wprowadzana na kolejne rynki na świecie. Za takim scenariuszem może przemawiać fakt, że po udostępnieniu nowego narzędzia amerykańskim markom część z nich zanotowała dzięki niemu wzrost obrotów o 8 proc.
Dołącz do dyskusji: Instagram wprowadza posty z oznaczeniami produktów do kupienia