Interia wyprzedziła Gazetę.pl w mobile’u, liderem Allegro z GG przed Wirtualną Polską i Onetem z RASP
W marcu br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały więcej krajowych odsłon mobilnych niż te należące do Grupy Gazeta.pl. Zdecydowanym liderem pod względem ruchu mobilnego pozostaje Grupa Allegro-GG, wyprzedzająca Grupę Wirtualna Polska i Grupę Onet-RASP.
Jak wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, strony i aplikacje Grupy Allegro-GG w marcu br. zanotowały 950,1 mln krajowych odsłon mobilnych, stanowiących 18,3 proc. ich wszystkich odsłon. W skali miesiąca zyskały 140 mln odsłon, a z roku na rok ich wynik się potroił (w marcu ub.r. pomiarem site-centric nie były jeszcze objęte aplikacje , m.in. komunikator GG).
W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska wykonano w marcu br. 658,4 mln krajowych odsłon mobilnych (więcej o 30,6 mln niż miesiąc wcześniej i o 232,8 mln niż rok wcześniej), a w tych Grupy Onet-RASP - 598,7 mln (wzrost o 47,4 mln w skali miesiąca i 231,3 mln w skali roku). Zaznaczmy, że obaj wydawcy w ciągu roku przejęli po kilka mniejszych serwisów: Grupa WP - Sportowefakty.pl, Homebook.pl, Domodi.pl i Grupę Money.pl, a Grupa Onet - Skąpca.pl, Opineo.pl i NK.pl.
Na czwarte miejsce wskoczyła Grupa Interia.pl, która zyskała w skali miesiąca 28,2 mln krajowych odsłon mobilnych i wyprzedziła Grupę Gazeta.pl, mającą o 12,5 mln więcej takich odsłon niż w lutym br.
Wśród czołowych serwisów zdecydowanie największy udział krajowych odsłon mobilnych w całym swoim ruchu ma niezmiennie Ulub.pl (58,32 proc.), a wśród wydawców - NextWeb Media (34,74 proc.) i Grupa Gazeta.pl (30,87 proc.).
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MARZEC 2015 | |||
lp. | węzeł | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | Grupa Allegro - GG | 950 154 735 | 18,30% |
2 | Grupa Wirtualna Polska | 658 445 001 | 16,05% |
3 | Grupa Onet - RASP | 598 737 885 | 16,28% |
4 | Grupa Interia.pl | 244 891 478 | 19,06% |
5 | Grupa Gazeta.pl | 241 362 231 | 30,87% |
6 | Grupa Fotka.pl | 79 658 970 | 22,21% |
7 | Grupa Polska Press | 65 111 737 | 19,50% |
8 | ulub.pl | 60 858 021 | 58,32% |
9 | Grupa TVN | 45 324 120 | 20,86% |
10 | Grupa Demotywatory.pl | 43 057 177 | 13,69% |
11 | bezuzyteczna.pl | 35 956 769 | 27,67% |
12 | Grupa ZPR Media | 31 255 436 | 26,16% |
13 | filmweb.pl | 25 906 382 | 12,60% |
14 | Grupa Edipresse.pl | 20 825 407 | 26,31% |
15 | cda.pl | 19 526 039 | 14,48% |
16 | wiocha.pl | 16 253 764 | 19,74% |
17 | trojmiasto.pl | 15 269 232 | 28,88% |
18 | Grupa Ceneo.pl | 14 922 339 | 18,25% |
19 | Grupa NextWeb Media | 13 547 318 | 34,74% |
20 | besty.pl | 12 998 977 | 31,67% |
W serwisach i aplikacjach Grupy Onet-RASP wygenerowano w marcu br. 15,76 mln krajowych cookies mobilnych, o 1,19 mln więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 8,2 proc.), a w tych należących do Grupy Wirtualna Polska - 12,8 mln, o 703,2 tys. więcej (5,8 proc. w górę).
Zdecydowanie największy wzrost procentowy w czołówce zanotowała Grupa TVN - o 27,5 proc., czyli 1,15 mln, do 5,32 mln.
Onet.pl zanotował w marcu 497,4 mln krajowych odsłon mobilnych, o 34,5 mln więcej niż w lutym br. i o 179,6 mln niż w marcu br. WP.pl zyskała w skali miesiąca 27,2 mln takich odsłon, a w skali roku 93,2 mln, natomiast Interia.pl - odpowiednio 19,8 i 49,3 mln.
Na Pudelek.pl już 38,78 proc. wszystkich odsłon stanowiły krajowe odsłony mobilne (wobec 36,67 proc. przed miesiącem i 24,77 proc. rok wcześniej), a na Sport.pl - 34,99 proc. (w lutym br. było to 35,47 proc., a w marcu ub.r. - 30,24 proc.).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MARZEC 2015 | |||
lp. | węzeł | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | onet.pl | 497 386 519 | 17,43% |
2 | wp.pl | 362 975 157 | 14,55% |
3 | interia.pl | 140 364 598 | 16,23% |
4 | pudelek.pl | 79 786 581 | 38,78% |
5 | gazeta.pl | 75 680 573 | 22,00% |
6 | fotka.pl | 74 437 665 | 22,59% |
7 | o2.pl | 72 280 157 | 10,58% |
8 | allegro.pl | 67 298 475 | 2,71% |
9 | ulub.pl | 60 858 021 | 58,32% |
10 | kwejk.pl | 40 860 657 | 17,33% |
11 | fakt.pl | 37 314 085 | 24,14% |
12 | otomoto.pl | 36 564 410 | 15,24% |
13 | bezuzyteczna.pl | 35 956 769 | 27,67% |
14 | tvn24.pl | 33 061 438 | 27,02% |
15 | filmweb.pl | 25 906 382 | 12,60% |
16 | sport.pl | 25 340 967 | 34,99% |
17 | nocoty.pl | 22 683 040 | 17,65% |
18 | demotywatory.pl | 21 765 628 | 13,93% |
19 | cda.pl | 19 526 039 | 14,48% |
20 | plotek.pl | 19 242 996 | 28,01% |
Wśród aplikacji liderem z ogromną przewagą jest mobilna wersja komunikatora GG, która w marcu br. zanotowała 817,4 mln odsłon ogółem, prawie dziesięć razy więcej niż zajmujące drugą pozycję mobilne OpenFM z 83,4 mln odsłon (obie aplikacje należą do Grupy Allegro-GG).
Po ponad 50 mln odsłon wygenerowano w aplikacjach Gazeta.pl Live (Grupa Gazeta.pl) i Czateria (Grupa Interia.pl), a po ponad 30 mln - w Sport.pl Live (Grupa Gazeta.pl) i Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska).
Ranking aplikacji objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon ogółem MARZEC 2015 | ||
lp. | węzeł | odsłony ogółem |
1 | Komunikator GG mobile | 817 364 102 |
2 | OpenFM mobile | 83 439 130 |
3 | Gazeta.pl Live | 58 499 533 |
4 | Czateria | 52 521 526 |
5 | Sport.pl Live | 37 275 673 |
6 | Pudelek.pl | 32 045 840 |
7 | Agrofoto | 2 773 854 |
8 | WP Info | 5 008 355 |
9 | Moja Ciąża | 1 401 983 |
10 | Dziennik Metro | 367 202 |
Dołącz do dyskusji: Interia wyprzedziła Gazetę.pl w mobile’u, liderem Allegro z GG przed Wirtualną Polską i Onetem z RASP