Apple rośnie na usługach. Chińska zadyszka iPhone’ów
W minionym kwartale finansowym Apple wypracował wzrost przychodów o prawie 5 proc., mimo spadku sprzedaży iPhone’ów. Zysk netto koncernu sięgnął 21,4 mld dolarów.
Kwartalne przychody Apple zwiększyły się rok do roku o 4,9 proc., sięgając 85,78 mld dolarów. Przy czym o ile wpływy z usług poszły w górę o 14,1 proc. do 24,21 mld dolarów, o tyle te z produktów wzrosły tylko o 1,6 proc. do 61,56 mld.
Sprzedaż iPhone’ów i wearables w dół
W segmencie sprzętowych Apple wzrost przychodów sprzedażowych zanotowały komputery Mac (z 6,84 do 7,01 mld dolarów) oraz iPady (z 5,79 do 7,16 mld). Natomiast sprzedaż iPhone’ów zmalała z 39,67 do 39,3 mld dolarów, a urządzeń wearable, do domu i akcesoriów - z 8,28 do 8,1 mld.
W minionych trzech kwartałach bieżącego roku rozrachunkowego przychody z iPhone’ów zmniejszyły się ze 156,78 do 154,96 mld dolarów, a urządzeń wearable, do domu i akcesoriów - z 30,52 do 27,96 mld.
Duża część spadku sprzedaży części sprzętu Apple przypada na Chiny, gdzie koncern nie może oferować zdecydowanej większości swoich usług. Jego kwartalne wpływy w tym kraju zmalały z 15,76 do 14,73 mld dolarów, a w ujęciu trzech kwartałów - z 57,47 do 51,92 mld.
W pozostałych regionach koncern wypracował wzrosty przychodów.
Apple coraz zyskowniejszy
Kwartalny zysk Apple zwiększył się z 23 do 25,35 mld dolarów, a zysk netto - z 19,88 do 21,45 mld (w przeliczeniu na akcję: z 1,27 do 1,40 dolarów). W zeszłym trzech kwartałach koncern osiągnął 93,62 mld dolarów zysku operacyjnego i 79 mld dolarów zysku netto, wobec odpowiednio 87,33 i 74,04 mld rok wcześniej.
Wyniki Apple w minionym kwartale przebiły większość prognoz analityków, którzy spodziewali się (to średnia prognoz zebranych przez platformę LSEG) 84,53 mld dolarów przychodów, 38,81 mld ze sprzedaży iPhone’ów, 6,61 mld z iPadów, 24,01 mld z usług oraz 1,35 dolarów zysku netto na akcję.
Od początku stycznia br. akcje Apple zdrożały o 13,4 proc.
Dołącz do dyskusji: Apple rośnie na usługach. Chińska zadyszka iPhone’ów
Dla Apple kluczowe będą usługi sztucznej inteligencji i zapowiedziana Apple Intelligence, które ma zadebiutować wraz z iOS 18.
AI (i spore wymagania sprzętowe... AI ma bowiem działać lokalnie na telefonach, a nie w chmurze) mogą nakręcić ponownie sprzedaż telefonów.