Jak wymierzyć ROI? To największe wyzwanie dla social marketerów
Marketerzy zajmujących się social media za największy problem w swojej pracy uważają wymierzenie wskaźnika ROI (zwrot z inwestycji).
Z badania przeprowadzonego przez Simply Measured w kwietniu 2016 r. wynika, że ponad 61 proc. social marketerów z Ameryki Północnej postrzega wymierzenie ROI jako swoje największe zawodowe wyzwanie.
Znacznie mniejszy odsetek wskazań odnotowano w przypadku takich problemów jak zapewnienie budżetu, opracowanie strategii w social media, czy monitoring poczynań konkurencji.
Biorąc pod uwagę ROI i portale społecznościowe zapewniające social marketerom najlepsze wyniki, zdecydowanym liderem jest Facebook. W globalnym badaniu przeprowadzonym w marcu 2016 r. przez Social Fresh, Firebrand Group i Simply Measured, 95,8 proc. marketerów zajmujących się mediami społecznościowymi wskazało właśnie portal Marka Zuckerberga jako platformę społecznościową cechującą się ich zdaniem najwyższym ROI. Tymczasem zaledwie 2,1 proc. stwierdziło, że najwyższy zwrot z inwestycji daje Snapchat.
Dołącz do dyskusji: Jak wymierzyć ROI? To największe wyzwanie dla social marketerów