“Jaka to melodia?” straciła widzów, ale nadal jest liderem
Nadawany w TVP 1 teleturniej “Jaka to melodia?” gromadzi od początku 2011 roku średnio 4,23 mln widzów, czyli mniej o 340 tys. niż rok wcześniej. Mimo spadku Jedynka pozostaje liderem w czasie emisji programu.
“Jaka to melodia?” nadawana jest od niedzieli do piątku ok. 18.30, a w soboty o 17.55. W okresie od 1 stycznia do 21 kwietnia br. udział TVP 1 w paśmie emisji teleturnieju wyniósł 30,71 proc. w grupie 4+ i 24,09 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Rok wcześniej średnia widownia programu prowadzonego przez Roberta Janowskiego wynosiła 4,57 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 32,73 proc. i 27,43 proc. udziału. Wtedy teleturniej nadawany był jednak tylko od niedzieli do piątku, a w okresie od 10 do 21 kwietnia teleturnieju nie emitowano ze względu na żałobę po tragedii smoleńskiej.
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Okres | AMR | SHR % | SHR % | |
01-01 / 21-04-2011 | Wszystkie wydania | 4 226 524 | 30,71% | 24,09% |
01-01 / 21-04-2011 | Wydania niedziela-piątek | 4 223 205 | 30,39% | 23,98% |
01-01 / 21-04-2011 | Sobotnie odcinki specjalne | 4 240 896 | 32,16% | 24,55% |
01-01 / 21-04-2010 | Wszystkie wydania | 4 568 884 | 32,73% | 27,43% |
Mimo spadku oglądalności programu, w czasie jego emisji zdecydowanym liderem jest TVP 1. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadająca w tym paśmie m.in. “Detektywów”, “Kuchenne rewolucje” czy “Wymiataczy”, co daje jej 19,48 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (14,09 proc.), a czwarta TVP 2 (7,01 proc.). W grupie 16-49 kolejność stacji jest taka sama, ale przewaga Jedynki nad TVN jest mniejsza.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 – Jaka to melodia? | 4 226 524 | 30,71% | 24,09% |
TVN | 2 680 487 | 19,48% | 20,21% |
Polsat | 1 939 822 | 14,09% | 16,31% |
TVP 2 | 965 040 | 7,01% | 5,95% |
15 najpopularniejszych odcinków “Jaka to melodia?” w tym roku przekroczyło granicę 5 mln widzów. Najpopularniejszy z nich miał 6,19 mln oglądających przy udziale na poziomie 39,48 proc. Wyemitowano go 9 stycznia br.
Wpływy reklamowe z teleturnieju w okresie od 1 stycznia do 21 kwietnia br. wyniosły 50,3 mln zł. Rok wcześniej było to zaledwie 26,9 mln zł, ale wtedy program nie był nadawany w soboty, po tragedii smoleńskiej przez ponad tydzień nie było go na antenie, teleturnieju nie pokazano też kilka razy w lutym ub.r. ze względu na transmisje z igrzysk olimpijskich (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Wszyscy 4+ | |||
Data | Godz. | (r) AMR | SHR % |
09-01-2011 | 18:27 | 6 191 785 | 39,48% |
01-01-2011 | 18:11 | 6 065 587 | 38,37% |
06-02-2011 | 18:26 | 5 943 156 | 38,41% |
02-01-2011 | 18:18 | 5 648 526 | 34,54% |
27-02-2011 | 18:26 | 5 642 762 | 36,13% |
16-01-2011 | 18:24 | 5 601 228 | 37,64% |
06-03-2011 | 18:25 | 5 546 272 | 35,32% |
06-01-2011 | 18:44 | 5 485 067 | 34,37% |
23-01-2011 | 18:25 | 5 460 211 | 34,94% |
13-02-2011 | 18:25 | 5 369 757 | 35,38% |
20-02-2011 | 18:25 | 5 345 234 | 35,18% |
26-03-2011 | 18:25 | 5 311 116 | 34,85% |
13-03-2011 | 18:25 | 5 131 921 | 34,43% |
05-02-2011 | 17:57 | 5 122 406 | 37,23% |
30-01-2011 | 18:25 | 5 120 513 | 32,78% |
Z danych telemetrycznych wynika, że teleturniej “Jaka to melodia?” śledzą głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Profil | TVP1 | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 42,88% | 89 |
Kobiety | 57,12% | 110 | |
Wiek | 4-9 | 2,74% | 46 |
10-15 | 2,58% | 38 | |
16 - 19 | 2,00% | 36 | |
20 - 24 | 2,92% | 37 | |
25 - 29 | 3,55% | 40 | |
30 - 34 | 4,67% | 56 | |
35 - 39 | 4,63% | 63 | |
40 - 44 | 4,68% | 73 | |
45 - 49 | 7,37% | 107 | |
50 - 54 | 11,13% | 138 | |
55 - 59 | 11,95% | 154 | |
60+ | 41,78% | 207 | |
Wlk. miasta | Wieś | 49,49% | 126 |
< 50 tys. | 23,21% | 97 | |
50-100 tys. | 6,74% | 78 | |
100-200 tys. | 5,69% | 70 | |
> 200 tys. | 14,88% | 74 | |
Zawód | Top management | 4,89% | 56 |
Pracownicy średniego szczebla | 9,35% | 62 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,53% | 98 | |
Emeryci | 49,46% | 193 | |
Inni | 16,76% | 55 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 60,66% | 134 |
Średnie | 25,32% | 86 | |
Wyższe | 8,69% | 69 | |
Inne | 5,32% | 42 |
“Jaka to melodia?” gości na antenie TVP 1 nieprzerwanie od 1997 roku.
Dołącz do dyskusji: “Jaka to melodia?” straciła widzów, ale nadal jest liderem
...
Z top odcinkami także powinno być osobno dla tych weekendów i osobno dla dni powszednich,bo jak zauważyłem dni powszednie z weekendami nie mają szans,no bo w tych top odcinkach wszystkie pochodzą z niedziel z jeden,czy dwa są z sobót a jeden(6 stycznia)co prawda nie jest z weekendu,ale jest to święto,czyli i tak to odcinek specjalny a wydania z dni powszednich-nie ma.
I dlatego tak to powinno byc wg mnie,a najlepiej jeszcze wyniki z każdego wydania z osobna-wtedy wiadomo co i jak dokładnie i to każdy odcinek nawet taki,który był niespodziewanie wcześnie,czy póżno nadany z jakiś przyczyn,czy nawet miał jakąś niespodziewaną konkurencję(np jakiś mecz)i wtedy wiadomo byłoby czy ten mecz cs zaszkodził,czy też nie.
Ich PO PROSTU UBYWA! (biologia)