Josh Krichefski dyrektorem generalnym GroupM na region EMEA i Wielką Brytanię
Josh Krichefski został powołany na nowo utworzone stanowisko dyrektora generalnego GroupM (WPP) na region EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) i Wielką Brytanię.
Krichefski nowe stanowisko obejmie z początkiem lutego br. Zastąpi Demeta Ikilera, który z końcem miesiąca ustąpi ze stanowiska dyrektora generalnego GroupM EMEA i country managera WPP w Turcji, oraz Karen Blackett OBE, która pełniła funkcję dyrektora generalnego GroupM w Wielkiej Brytanii do czasu awansu na nowe stanowisko jako prezes WPP w Wielkiej Brytanii we wrześniu 2022 r.
Na nowo utworzonym stanowisku Krichefski będzie odpowiedzialny za zarządzanie strategią biznesową, operacjami i rozwojem GroupM w regionie EMEA i Wielkiej Brytanii.
GroupM jest organizacją inwestującą w media zarówno w regionie EMEA, jak iw Wielkiej Brytanii, odpowiadającą za 23 miliardy dolarów inwestycji reklamowych w regionie i 32-procentowy udział w rynku. Firma zatrudnia ponad 16 000 osób na 42 rynkach w regionie EMEA za pośrednictwem swoich agencji Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom i mSix&Partners, a także działu inwestycyjnego Motion Content Group i GroupM Nexus.
- Josh od ponad dekady pomaga prowadzić naszą organizację przez zmiany. Jego sukces w dążeniu do doskonałości operacyjnej i transformacji biznesowej miał ogromny wpływ na działalność naszych klientów oraz rozwój MediaCom i GroupM jako całości. Nie mógłbym być bardziej podekscytowany połączeniem zorientowania na klienta i przywództwa na pierwszym miejscu, które wniesie do GroupM w tej nowej roli na tak wielu ważnych klientach i dynamicznych rynkach - powiedział Christian Juhl, globalny dyrektor generalny GroupM.
Krichefski, mieszkający w Londynie, pracuje w GroupM od 2011 roku, kiedy to po raz pierwszy dołączył do MediaCom jako dyrektor operacyjny na region EMEA. Od tego czasu odgrywa kluczową rolę w rozwoju, modernizacji i codziennej działalności agencji, ostatnio kierując integracją EssenceMediacom jako globalny COO.
Krichefski jest znany w GroupM i szerzej w branży jako orędownik zmian kulturowych i inicjatyw zwiększających świadomość w zakresie zdrowia psychicznego. Jest powiernikiem Transformation Trust, promującym możliwości rozwoju zawodowego dzieci z mniej uprzywilejowanych środowisk. Jest członkiem-założycielem Światowego Ruchu Dobrego Samopoczucia i Rady Odwoławczej Towarzystwa MS. W grudniu 2022 roku Krichefski został nominowany na kolejnego prezesa Institute of Practitioners in Advertising (IPA), organizacji branżowej i profesjonalnego instytutu branży reklamowej w Wielkiej Brytanii. Jest także członkiem Towarzystwa Marketingowego.
Dołącz do dyskusji: Josh Krichefski dyrektorem generalnym GroupM na region EMEA i Wielką Brytanię