„Julia” słabiej od „Prosto w serce”, 2,1 mln widzów i 41 mln zł z reklam
Pierwszy sezon nowej telenoweli TVN „Julia” oglądało średnio tylko 2,08 mln widzów, czyli mniej niż śledziło nadawaną rok temu w tym samym paśmie pierwszą serię „Prosto w serce”. Serial dał stacji dopiero trzecie miejsce w rynku, za TVP 1 i Polsatem.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średni udział “Julii”, wyniósł 17,68 proc. w grupie 4+ i 17,47 proc. w grupie 16-49 proc. Serial nadawany był w okresie od 2 stycznia do 6 czerwca br. w dni powszednie o 17.55.
W analogicznym okresie ub.r w tym paśmie TVN emitowała pierwszą serię telenoweli “Prosto w serce”, która gromadziła o 310 tys. widzów więcej. Oglądało ją bowiem 2,39 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 20,75 proc. oraz 22,14 proc (więcej na ten temat).
Stacja TVN w paśmie emisji telenoweli zajmowała trzecie miejsce w rynku za TVP1, nadającą w tym czasie “Klan”, co dało jej 24,04 proc. udziału i Polsatem, emitującym koncówkę „Dlaczego ja?” i „Pierwszą miłość” (20,32 proc.). Gorzej od TVP wypadała natomiast pokazująca „Panoramę” Dwójka (11,59 proc.). W grupie komercyjnej TVN zajmowała jednak drugą pozycję, podczas gdy zdecydowanym liderem wtedy był Polsat.
Najchętniej oglądany odcinek „Julii” zgromadził 2,62 mln widzów i jako jedyny przekroczył granicę 2,5 mln oglądających.
Przychody reklamowe z wyemitowanych dotychczas premierowych odcinków telenoweli wyniosły 40,8 mln zł. Dla porównania, w tym samym okresie rok wcześniej “Prosto w serce” zarobiło 63,3 mln zł, ale miało o sześć odcinków więcej (dane cennikowe netto, bez rabatów).
“Julia” to opowieść o młodej dziewczynie, która ucieka od narzeczonego (okazuje się on dilerem narkotyków) i trafia do rodziny właścicieli kliniki piękności. Serial oparty jest na polskim scenariuszu, a grają w nim m.in. Julia Rosnowska, Michał Lewandowski, Krystian Wieczorek i Marta Żmuda-Trzebiatowska. TVN promował produkcję m.in. w radiu, ma billboardach i organizując konkurs na komiks.
Trzy topowe odcinki "Julii"
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
02-01-2012 | 2 623 305 | 18,71% | 19,91% |
08-02-2012 | 2 421 738 | 16,94% | 17,53% |
19-04-2012 | 2 401 005 | 21,86% | 21 |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 2 831 062 | 24,04% | 16,73% |
Polsat | 2 393 119 | 20,32% | 25,72% |
TVN-Julia | 2 082 069 | 17,68% | 17,47% |
TVP2 | 1 364 193 | 11,59% | 9,15% |
Dołącz do dyskusji: „Julia” słabiej od „Prosto w serce”, 2,1 mln widzów i 41 mln zł z reklam
Uważam że powinno się stawiać na telenowele zamknięte, anie ciągnące się w nie skończoność telenowele TVP.