Carrefour i PepsiCo ponadprzeciętnie zadowolone z robota Kerfuś
Robot Kerfuś, wspomagający sprzedaż produktów z portfolio PepsiCo w sklepach Carrefour, szybko zdobył internetową sławę i sympatię wielu klientów. Obie firmy prowadzące pilotaż urządzenia, informują, że Kerfuś może zawitać niebawem do kolejnych sklepów.
Samojezdny robot Kerfuś pojawił się pod koniec września w dwóch sklepach Carrefour, zlokalizowanych w centrach handlowych Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska w Warszawie.
− Nowe interaktywne eRoboty Kerfuś to kolejny z przykładów innowacji w polskim handlu, który wprowadziliśmy, aby poszerzyć doświadczenia zakupowe konsumentów. Poprzez interakcję eRobotów z kupującymi budujemy pozytywne skojarzenia klientów z promowanymi markami, a także realnie wspieramy sprzedaż, bo promowane produkty są na wyciągnięcie ręki − mówił Sylwester Mroczek, manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska
Kerfuś, opatrzony brandingiem marek Pepsi oraz Lay’s, zachęca klientów do zakupów, ale i do interakcji. Szybko okazało się, że robot przyciąga uwagę, stając się bohaterem mediów społecznościowych. W sieci można znaleźć już wiele filmików z Kerfusiem w roli głównej. Maszyna pojawia się też na wielu memach.
W @CarrefourPolska w #Arkadia i #GaleriaWileńska w Warszawie nasze przekąski i napoje znaleźć możecie nie tylko na półkach. Dwa interaktywne eRoboty "Kerfuś" jeżdżą już po sklepach i zachęcają do sięgnięcia po nasze marki. Spotkaliście je już? pic.twitter.com/LtXv9kdcy8
— PepsiCo PL (@PepsiCoPolska) September 26, 2022
Kerfuś odwiedzi wybrane sklepy Carrefour w Łodzi i Krakowie, w planach są już kolejne miasta. Podczas spotkań będzie można nie tylko porozmawiać z robotem czy wejść z nim w interakcję, ale także zrobić sobie zdjęcia na pamiątkowej ściance promocyjnej.
Będzie Kerfuś a my będziemy częstować Was Lay’s 💙 Widzimy się? pic.twitter.com/H5d635VeJB
— PepsiCo PL (@PepsiCoPolska) October 27, 2022
Carrefour i PesiCo ponadprzeciętnie zadowolone z Kerfusia
Zarówno przedstawiciele PepsiCo jak i Carrefour Polska, w komentarzach dla Wirtualnemedia.pl wyrażają zadowolenie z tego, jak klienci przyjęli Kerfusia.
- Naszą współpracę z siecią Carrefour można uznać za wzorcową pomimo, że wszyscy pracujemy w rzeczywistości, której się nie spodziewaliśmy. Działamy w szybkim tempie i na bieżąco koordynujemy nasze wspólne działania, bo tak właśnie funkcjonuje świat social mediów, gdzie Kerfuś stał się gwiazdą - mówi nam Aleksandra Wierzba, specjalistka ds. komunikacji i CSR w PepsiCo.
Ekspertka zdradza nam, że roboty Kerfuś z brandingiem Pepsi oraz Lay’s, będą w sklepach Carrefour do końca Świąt Bożego Narodzenia. - W tej chwili ustalamy szczegóły ewentualnego rozszerzenia współpracy - dodaje Aleksandra Wierzba.
Firma PepsiCo zauważa, ze cały buzz wokół robota został wygenerowany bez angażowania dodatkowego budżetu marketingowego.
- Bardzo cieszymy się z tak żywiołowej reakcji konsumentów. Co ciekawe do tej pory obie firmy nie prowadziły kampanii marketingowej wokół Kerfusia. Kampania stała się viralowa – czyli najlepsza z możliwych. Wszystkie przejawy twórczości internetowej to spontaniczne działania konsumentów - podkreśla Aleksandra Wierzba z PepsiCo.
Z pilotażu nowego urządzenia usatysfakcjonowany jest także Carrefour Polska.
- Od początku testów tego pilotażowego programu promocyjnego z użyciem samojezdnych eRobotów liczyliśmy na to, że projekt przypadnie do gustu fanom nowoczesnych rozwiązań. Zdawaliśmy sobie sprawę z potencjału, jaki mają interaktywne metody sprzedaży. Popularność tego rozwiązania przerosła jednak nasze oczekiwania. Jesteśmy zadowoleni z trwających testów i chcemy, aby Kerfuś na stałe pomagał uatrakcyjniać proces zakupowy klientom Carrefour - przyznaje w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Carrefour Polska.
Sieć przyznaje, że Kerfuś wzbudza ogromne zainteresowanie w internecie i nie tylko, co przekłada się na odwiedzalność sklepów sieci w galeriach handlowych Arkadia i Galeria Wileńska.
- Przewidujemy, że roboty w marketingu i sprzedaży będą wkrótce o wiele bardziej popularne dzięki upowszechnianiu się nowoczesnych technologii oraz większej dostępności tego typu urządzeń na rynku - komentuje Carrefour Polska.
Dołącz do dyskusji: Carrefour i PepsiCo ponadprzeciętnie zadowolone z robota Kerfuś
Tych tekstów nikt nie czyta przed opublikowaniem?