Klub Producentów Reklamowych zapowiada kolejny rozdział Białej Księgi Komunikacji Marketingowej
Klub Producentów Reklamowych przedstawił w czwartek założenia rozdziału Białej Księgi Komunikacji Marketingowej, dotyczącego przetargów na produkcje reklamowe.
Dokument, który oficjalnie będzie opublikowany w przyszłym tygodniu, zawierać będzie rekomendacje dobrych praktyk w przetargach na produkcje filmów reklamowych. Rozdział wypracowano w ramach Dialogu Branżowego SAR i PSML przy współudziale reklamodawców i producentów.
Rekomendacje dotyczyć będą różnych etapów przeprowadzenia efektywnego procesu przetargowego, m.in. przygotowania briefu, umów o zachowaniu poufności (NDA) czy modeli przetargów (RFI - zapytanie o informacje, RFP - zapytanie o rozwiązanie).
- Punktem wyjścia do rozmów było dla nas to, jak przetargi wyglądają dziś. W przeważającym modelu, wszyscy oferenci pracują w przetargu do jego zakończenia. Zapraszanych jest kilka domów produkcyjnych, które proponują reżyserów, wyceniają warianty projektu. Klient otrzymuje finalnie kilkanaście ofert, z nich wybiera jedną po negocjacjach, jeśli jest na nie czas. Ten model prowadzenia przetargu jest nieefektywny - mówił na czwartkowej prezentacji Julian Dworak, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.
W trakcie spotkania wskazano, że wśród osób reprezentujących działy zakupów, klientów, brakuje wiedzy jak uporządkować proces przetargowy. Przyjęto zatem założenie, że Biała Księga ma być odpowiedzią na potrzeby całościowe działów zakupów w tym obszarze.
W ramach Dialogu Branżowego uczestnicy doszli do wniosku, że kluczowe jest uporządkowanie procesu zakupowego i zbudowanie go w taki sposób, by wszyscy uczestnicy mieli poczucie przewidywalności i efektywności.
Czym jest Biała Księga Komunikacji Marketingowej?
Dokument wprowadza jednolite dla jego sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. Księgę wypracowano w czasie dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki.
Dotychczas opublikowano rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.
Obok produkcji filmów reklamowych, w najbliższym czasie zostaną opublikowane rozdziały dotyczące obszaru mediów, digitalu, brandingu i badań marketingowych.
Dołącz do dyskusji: Klub Producentów Reklamowych zapowiada kolejny rozdział Białej Księgi Komunikacji Marketingowej
.......... ❥❥❥ ❥❥ ❥❥❥ www.CashPay40.Com