Komercyjne radio napędza sprzedaż muzyki
Największy wpływ przy odkrywaniu nowej muzyki i zachęcaniu do jej kupowania ma radio.
Z badania przeprowadzonego przez reprezentującą brytyjskie komercyjne stacje radiowe organizację RadioCentre wynika, że 56 procent respondentów odkrywa nową muzykę przeważnie w radiu - informuje serwis Brand Republic.
Dla porównania, 17 procent badanych stwierdziło, że ich głównym źródłem jest tutaj internet, a tylko 13 procent wskazało na telewizję.
68 procent respondentów stwierdziło również, że słuchanie muzyki w radiu zachęciło ich do jej zakupu, podczas gdy w przypadku internetu wskaźnik ten wyniósł 24 procent, a w przypadku telewizji 22 procent.
71 procent badanych przyznało także, że radio pozwoliło im poznać artystę, o którego twórczości nie dowiedzieliby się nigdzie indziej.
Badanie RadioCentre pokazuje również, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie muzyki, radio i internet pełnią wspólnie ważną rolę. 57 procent respondentów pobrało z sieci dany utwór po tym jak usłyszało go w radiu, 45 procent przed zakupem muzyki szukało jej na stronach typu MySpace, a 44 procent odwiedziło witrynę stacji radiowej szukając tytułu wcześniej usłyszanego nagrania.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Komercyjne radio napędza sprzedaż muzyki