SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kanały Discovery Science i DTX kończą nadawanie w ponad 30 krajach

Kanały Discovery Science i DTX z końcem roku zakończą nadawanie w ponad 30 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Afryki Północnej, Bliskiego Wschodu i Turcji. W Polsce nadal będzie można oglądać likwidowane stacje. -  Nie planujemy zmian w portfolio - informuje Wirtualnemedia.pl Joanna Górska, dyrektor działu PR TVN Warner Bros. Discovery.

Czeska wersja Discovery Science Czeska wersja Discovery Science

Discovery Science to kanał prezentujący treści popularnonaukowe, poświęcone naukom ścisłym i przyrodniczym. Z kolei DTX to stacja adresowana do mężczyzn, która oferuje produkcje poświęcone m.in. motoryzacji i jedzeniu. Informację o wycofaniu tych stacji z wielu rynków potwierdził w Warner Bros. Discovery rumuński portal Paginademedia.ro. - Decyzja ta wynika ze strategii Warner Bros. Discovery polegającej na optymalizacji treści i linearnego portfolio kanałów w regionie - poinformował koncern.

Najpopularniejsze programy z likwidowanych stacji trafią na inne anteny, w tym główny kanał Discovery. Tylko w Europie koncern posiada blisko 360 kanałów. Discovery Science i DTX znikną z Rumunii, Węgier, Czech, Słowacji, Bułgarii, Serbii, Słowenii, Bośni i Harcegowiny, Chorwacji, Czarnogóry, Macedonii, Albanii, Grecji, Cypru, Malty, Izraela, Łotwy, Litwy, Estonii, Turcji, Iranu, Libanu, Palestyny, Algierii, Iraku, Libii, Kataru, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Bahrajnu, Jordanii, Maroko i Arabii Saudyjskiej. Na wielu z tych rynków jest dostępny ten sam przekaz zamykanych kanałów, co utrudnia zarabianie na reklamach. W niektórych krajach wiele audycji z obu stacji jest dostępnych tylko z lokalnymi napisami. Tak jest chociażby w Rumunii.

W Polsce bogatsze portfolio Warner Bros. Discovery

Zmiany są związane z przeglądem portfolio kanałów tematycznych i innych treści po fuzji Warner Media z Discovery, do której doszło wiosną 2022 roku. Utrzymanie Discovery Science i DTX na naszym rynku jest tańsze dzięki synergii z TVN, który w marcu 2018 trafił w ręce Discovery. Dzięki posiadanemu w Polsce zapleczu, firma może zaoszczędzić na przykład na przygotowywaniu polskich ścieżek dźwiękowych dla poszczególnych stacji czy korzystać z materiałów archiwalnych TVN. Polska jest też dużym rynkiem, co zwiększa opłacalność kanałów z szerokim zasięgiem. Poza tym w Polsce telewizja linearna wciąż cieszy się dużą popularnością. Disney, który wycofał ponad 100 kanałów z całego świata, nie zdecydował się na taki krok w Polsce.

W portfolio TVN Warner Bros. Discovery w naszym kraju są: TVN, Discovery, TVN Turbo, DTX, Discovery Historia, Discovery Science, ID, Animal Planet, TVN Style, TLC, HGTV, Travel Channel, Food Network, Discovery Life, TVN24, TVN24 Bis, Eurosport 1, Eurosport 2, iTVN, iTVN Extra, TTV, TVN7, Metro, TVN Fabuła, Warner TV, Cartoon Network, Cartoonito, Cinemamx, Cinemax 2, HBO, HBO 2 i HBO 3. Do ostatnich zmian w portfolio firmy doszło 18 marca, kiedy Boomerang został zastąpiony przez kanał Cartoonito.

Firma posiada też trzy płatne serwisy streamingowe (HBO Max, Player i TVN24 Go), a także bezpłatny VOD.pl. W 2024 roku w Europie ma ruszyć platforma Max, która zaoferuje treści HBO Max i Discovery+. Obecnie ta ostatnia biblioteka wchodzi w skład Playera. Koncern nie zdradza czy pojawienie się serwisu Max oznacza zmiany w polskim portfolio streamingowym. 

Z danych Nielsena wynika, że w lipcu br. udział w rynku Discovery Science wyniósł 0,13 proc. natomiast DTX 0,08 proc.
 

Dołącz do dyskusji: Kanały Discovery Science i DTX kończą nadawanie w ponad 30 krajach

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
good
Te kanały to porażka. Przed emisją i po reklamach powinna być plansza ostrzegająca, że program zawiera dane i wiedzę np z 2011 roku i należy go traktować jako ciekawostkę historyczną, a nie materiał edukacyjny z zakresu tematyki programu.
odpowiedź
User
Idiokracja
Wrogiem Discovery jest… samo Discovery. Naukowe treści są coraz częściej zastępowane przez żenujące rozrywkowe reality. Marka podąża śladem MTV (które też nie jest już kojarzone z muzyką).
odpowiedź
User
Michelangelo
Będzie tak jak we Francji tyle ze nie u nas.
odpowiedź