SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec telefonii tradycyjnej?

Nowoczesne rozwiązania komunikacyjne zaczynają wyprzedzać sprzedaż urządzeń telefonii tradycyjnej

NextiraOne poinformowała, że w 2. kwartale 2004 roku sprzedaż konwergentnych rozwiązań komunikacyjnych z zastosowaniem do nowych instalacji po raz pierwszy wyprzedziła sprzedaż urządzeń telefonii tradycyjnej. Fakt ten to punkt zwrotny pomiędzy technologią nowej generacji a rozwiązaniami, które ją poprzedzały.
 
NextiraOne, europejski lider w zakresie integracji konwergentnych rozwiązań komunikacyjnych IP, ma w swoim dorobku implementację sieci dla pół miliona użytkowników i instalację ponad 65 tysięcy telefonów IP w ciągu ostatnich dwóch lat. Firma legitymuje się jedną z największych w Europie liczbą dostawców z  zakresu komunikacji IP i zatrudnia 2 600 wyspecjalizowanych inżynierów IP. Posiada status Złotego Partnera Cisco w 8, zaś status Premium Partnera firmy Alcatel - w 16 krajach. Legitymuje się także 7 Złotymi Certyfikatami partnerstwa Nortel Networks w zakresie Voice/IPT.
 
 "Magic Quadrant for Corporate Telephony In EMEA, 2004", raport Gartnera, wymienia wszystkich trzech najważniejszych partnerów NextiraOne w zakresie konwergentnych rozwiązań komunikacyjnych (Alcatel, Cisco Systems i Nortel Networks) jako firmy wiodące na rynku usług telekomunikacyjnych. Raport definiuje lidera jako dostawcę, który odnosi sukces w swojej działalności, ma jasną wizję kierunku własnego rozwoju na rynku i aktywnie działa w zakresie budowy kompetencji, które pomagają umacniać jego pozycję jako lidera.
 

"Rok 2004 jest przełomowym rokiem dla komunikacji konwergentnej, gdyż wg NextiraOne nadchodzi zmierzch tradycyjnej telefonii. Chociaż wielu klientów stale czerpie korzyści z istniejących i działających tradycyjnych sieci przesyłu głosu, adaptacja nowych rozwiązań postępuje w szybkim tempie. Przedsiębiorstwa bardzo prędko doceniły finansowe i biznesowe korzyści nowej technologii". - powiedział Marek Kobielski, Prezes Zarządu NextiraOne Polska i Wiceprezes NextiraOne Central Europe.
 
Główne argumenty przemawiające za przejściem z telefonii tradycyjnej na rozwiązania konwergentne:
  1. prognoza Gartnera "Forecast: Premises Switching Equipment, Western Europe, 1999-2008" przewiduje, że liczba implementacji technologii IP zacznie przewyższać liczbę implementacje urządzeń i rozwiązań tradycyjnych już w roku 2007 i począwszy od tego roku 90% wszystkich instalowanych linii bazować będzie na systemach IP.
  2. studium dotyczące klientów korporacyjnych opublikowane w marcu 2004 roku przez NextiraOne przewiduje, że sieci IP staną się wiodącymi sieciami w przedsiębiorstwach już w bieżącym roku, głównie dzięki generowanym oszczędnościom w zakupie sprzętu i kosztach operacyjnych, sięgającym poziomu 25%.
  3. wg badań NextiraOne, sektory przemysłowe, które tradycyjnie jako pierwsze adaptują nowe technologie, niemal w całości przeszły już w nowych instalacjach na rozwiązania konwergentne. W ślad za nimi, prognozuje NextiraOne, pójdą sektory bardziej tradycyjne w podejściu do nowych technologii, takie jak sektor publiczny czy handel detaliczny, w których istotną kwestią jest zarówno czerpanie korzyści z działania nowoczesnych aplikacji, na przykład centrów obsługi klienta, jak i redukcji kosztów.
 
Komunikacja konwergentna zapewnia nie tylko oszczędności kosztów płynące z połączenia w jeden system sieci przesyłu głosu i danych, ale również zwiększa produktywność i elastyczność działania przedsiębiorstw. Podnosi się także efektywność i zaangażowanie pracowników, którzy mając zapewniony stały dostęp do niezbędnych aplikacji oraz konwergentnych, zunifikowanych przekazów informacyjnych są bardziej elastyczni i mobilni gdyz mogą wykonywać swoją pracę dobrze i bez problemów, i to zarówno w biurze, w domu, jak i podczas podróży.

Dołącz do dyskusji: Koniec telefonii tradycyjnej?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl