Kobiety, osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują wśród widowni „M jak miłość”
Serial Dwójki „M jak miłość” w jesiennej ramówce był wyraźnie chętniej oglądany przez kobiety, niż mężczyzn. Wśród widowni dominują osoby starsze, emeryci i mieszkańcy wsi. Rośnie osób o wysokich dochodach - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.
„M jak miłość” ogląda więcej kobiet niż mężczyzn
W okresie od 5 września do 12 grudnia 2022 roku „M jak miłość” w TVP2 (serial jest nadawany w poniedziałki i wtorki o 20.55) oglądało średnio 63,98 proc. kobiet i 36,02 proc. mężczyzn. Obyczajowa produkcja Dwójki ma znacznie wyższy udział widowni kobiecej nad męską względem widowni całego rynku telewizyjnego w naszym kraju. W analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,19 proc. kobiet i 46,81 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Serial „M jak miłość” porównywalne udziały widowni kobiecej i męskiej miał również w okresie od 6 września do 7 grudnia ub.r., kiedy to kobiety stanowiły 63,73 proc. (mężczyźni - 36,02 proc.).
Niemal połowa widowni to grupa wiekowa 65+
„M jak miłość” na tle całego rynku charakteryzuje się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni serialu w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 w analizowanym okresie wyniosły poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych produkcja miała również w okresie od 6 września do 7 grudnia ub.r.
W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie najchętniej oglądanym serialem Telewizji Polskiej stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.
Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności „M jak miłość” notuje w grupie 65+, w której widownia stanowi 45,24 proc. wszystkich widzów. Dla porównania w całym rynku jest to 33,68 proc.
Wysoki udział mieszkańców wsi
Widoczne dysproporcje oglądalności „M jak miłość” względem całego rynku notuje ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Serial ma zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców wsi, którzy stanowią 45,90 proc. udziału wszystkich widzów. Wartość ta w całym rynku wynosi 37,72 proc.
Rosną dochody widzów
Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że „M jak miłość” jesienią br. miało podobną strukturę widowni do całego rynku telewizyjnego w Polsce.
Dla porównania, jesienią ub.r. „M jak miłość” w TVP2 śledziło mniej osób z wysokimi dochodami, a więcej - z niskimi. Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 5 września do 12 grudnia br. wynosił 29,04 proc., a rok wcześniej było to 27,69 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł w okresie od 5 września do 12 grudnia br. wynik wynosił 3,55 proc., a rok wcześniej - 4,79 proc.
Dominują widzowie z wykształceniem podstawowym
„M jak miłość” najchętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, a udział takich widzów rośnie - z 50,05 proc. widowni jesienią ub.r. do 50,90 proc. jesienią br. (w całym rynku jest to 42,36 proc.).
Minimalnie spada udział widzów z wykształceniem średnim, którzy w badanym okresie stanowili 33,58 proc. widowni (34,08 proc. w całym rynku). Rok wcześniej było to 34,30 proc.
Ponad połowa widowni „M jak miłość” to emeryci
Ze względu na wykonywany zawód „M jak miłość” zdecydowanie najchętniej oglądane jest przez emerytów, którzy stanowią 55,54 proc. widowni. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 43,45 proc. emerytów.
ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.
ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL
Emeryci dominują wśród widowni TVP Info
TVN24 ze starszą widownią, ale wykształconą
Kto ogląda TVP1? Starsza widownia, ale z coraz wyższymi dochodami
Osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują w widowni TVP2
Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze
Kobiety, osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują wśród widowni „M jak miłość”
Dołącz do dyskusji: Kobiety, osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują wśród widowni „M jak miłość”