Kupujący online najbardziej ufają opiniom innych internautów
Użytkownicy robiący zakupy w sieci bardziej ufają internetowym opiniom osób trzecich niż rekomendacjom swoich znajomych.
Z raportu pt. "Conversations Among Consumers" przygotowanego przez firmę Ripple6 wynika, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie 47 proc. badanych kieruje się do witryn z opiniami innych internautów, podczas gdy 46 proc. preferuje tutaj zdanie swoich znajomych.
Dla 43 proc. respondentów ważne są również informacje specjalistyczne, dla 40 proc. informacje od indywidualnych osób, które je lubią, a dla 38 proc. internetowe porównywarki cen.
Z badania Ripple6, przeprowadzonego na grupie 1.000 internautów robiących zakupy w sieci, wynika również, że 67 proc. respondentów spędza co najmniej godzinę tygodniowo na stronach serwisów społecznościowych typu Facebook czy MySpace. 43 proc. osób z tej grupy stwierdziło, że robi zakupy w wyniku czasu spędzanego własnie na takich witrynach, a 65 proc. widzi wartość w bezpośrednim kontakcie online z innymi kupującymi podobne produkty.
Dołącz do dyskusji: Kupujący online najbardziej ufają opiniom innych internautów