Kwestiasmaku, Aniagotuje i Mojewypieki z dużymi wzrostami, w dół Smaker i Przepisy.pl (TOP10 stron kulinarnych)
Wśród witryn o gotowaniu liderem jest niezmiennie blog Kwestiasmaku.com, a na drugie miejsce awansowali Smakosze.pl. W ciągu roku duże wzrost odwiedzalności osiągnęły Kwestiasmaku.com, Aniagotuje.pl, sekcja kulinarna SE.pl i Mojewypieki.com, natomiast spore spadki zanotowały Smaker.pl, Przyslijprzepis.pl, Doradcasmaku.pl i Przepisy.pl.
W lipcu br. blog Kwestiasmaku.com odwiedziło 4,71 mln internautów, co dało 17,4 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w serwisie 28,44 mln odsłon, każdy średnio 6 - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Smakosze.pl, uruchomieni na początku br. przez firmę Iberion, wydawcę Pikio.pl i grupy witryn tematycznych, zanotowali 3,78 mln użytkowników i 23,18 mln odsłon, a Smaker.pl (Grupa Interia - Cyfrowy Polsat) - 2,91 mln odwiedzających i 19,41 mln odsłon.
Oprócz Kwestiasmaku.com i Smakosze.pl poziom 20 mln odsłon przekroczyły jeszcze Mojewypieki.com, gdzie 1,8 mln internautów wykonało 26,3 mln odsłon. Każdy odwiedzający wykonał przeciętnie 14,6 odsłon. W żadnym z pozostałych serwisów średnia liczba odsłon na użytkownika nie przekroczyła 7.
W zestawieniu są trzy blogi: Kwestiasmaku.com, Mojewypieki.com i Aniagotuje.pl, ten ostatni zanotował 2,39 mln użytkowników i 5,06 mln odsłon. Na Przyslijprzepis.pl (Burda Media Polska) 2,19 mln internautów wykonało 8,72 mln odsłon, w dziale kulinarnym SE.pl (Grupa ZPR Media) 2,07 mln odwiedzających wygenerowało 5,13 mln odsłon, a w analogicznej sekcji WP.pl 1,85 mln internautów wykonało 5,5 mln odsłon.
W rankingu są dwie witryny firm produkujących artykuły żywnościowe. Doradcasmaku.pl (należy do Prymatu) miał 1,91 mln użytkowników i 4,64 mln odsłon, a Przepisy.pl (Unilever Polska) - 1,38 mln odwiedzających i 4,03 mln odsłon.
W porównaniu z lipcem ub.r. Kwesiasmaku.com osiągnęła wzrost o 1,22 mln użytkowników (34,9 proc.) i 4,93 pkt proc. zasięgu (39,4 proc.). Dla witryny, tak samo jak kilku innych na liście, nie ma statystyk o liczbie odsłon przed rokiem, ponieważ w badaniu Gemius/PBI doszło wtedy do awarii miernika ruchu mobilnego. Procentowe zmiany zasięgu są dla wszystkich witryn korzystniejsze niż zmiany liczby użytkowników, bo w lipcu ub.r. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w badaniu na 27,9 mln, a w lipcu br. - na 27 mln.
Procentowo wyższe wzrosty niż Kwesiasmaku.com zanotowało kilka innych serwisów. Aniagotuje.pl zyskał 842,1 tys. użytkowników (54,4 proc.) i 3,3 pkt proc. zasięgu (59,6 proc.), sekcja kulinarna SE.pl - 730,8 tys. odwiedzających (54,7 proc.), 2,86 pkt proc. zasięgu (59,8 proc.) i 1,57 mln odsłon (44,3 proc.), natomiast Mojewypieki.com - 537,1 tys. użytkowników (42,6 proc.) i 2,14 pkt proc. (47,4 proc.).
Za to Smaker.pl stracił 210,1 tys. odwiedzających (6,7 proc.), 0,4 pkt proc. zasięgu (3,6 proc.) i 4,01 mln odsłon (17,1 proc.), a Przyslijprzepis.pl - 190,6 tys. użytkowników (8 proc.), 0,42 pkt proc. zasięgu (4, 9 proc.) i 752 tys. odsłon (7,9 proc.).
Na Doradcasmaku.pl ubyło 131,6 tys. internautów (6,4 proc.) i 0,24 pkt proc. zasięgu (3,3 proc.), na Przepisy.pl - 275 tys. użytkowników (16,6 proc.) i 0,81 pkt proc. zasięgu (13,7 proc.), a dział o gotowaniu na WP.pl zanotował spadek liczby odwiedzających o 20,5 tys. (1,1 proc.) i wzrost zasięgu o 0,15 pkt proc. (2,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Kwestiasmaku, Aniagotuje i Mojewypieki z dużymi wzrostami, w dół Smaker i Przepisy.pl (TOP10 stron kulinarnych)