SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lidl uruchamia sklep internetowy w Polsce, bez żywności w ofercie

W najbliższy piątek wystartuje sklep internetowy sieci dyskontów Lidla. Będą w nim dostępne produkty spoza kategorii żywności, ceny będą takie same jak w sklepach stacjonarnych Lidla.

Sklep internetowy Lidla będzie działał pod adresem lidl-sklep.pl. Będą w nim dostępne produkty z ośmiu kategorii, m.in. akcesoria do domu, do łazienki i do ogrodu, odzież ,dobra szybkozbywalne do domu, sprzęt sportowy.

Jak zapowiedział w środę prezes Lidl Polska Maksymilian Branicki, na początek w ofercie serwisu będzie ok. 650 produktów. Ich ceny będą identyczne jak w sklepach stacjonarnych Lidla, nowe produkty i promocje będą wprowadzane w poniedziałki, czwartki i soboty. W planach są także oferty specjalne tylko w sklepie online.

- Jest to początkowa faza, zaczynamy z małą ilością artykułów - stwierdził Braniecki, prezes zarządu Lidl Polska. -  Jeśli porównamy się do naszego największego konkurenta, nie jesteśmy we wszystkich miejscach w Polsce, docieramy (ze sklepem internetowym - przyp.) do każdego klienta w Polsce. Mamy ogromne oczekiwania wobec tych, którzy nie mają dostępu do naszego sklepu, będą mogli z naszej oferty korzystać - dodał szef Lidl Polska.

- Te artykuły są wyjątkowe, ponieważ znamy ich cenę i jakość na rynku. Jakości produktów, które oferujemy w relacji do ich ceny, są unikatowe. Polski konsument nie będzie musiał wybierać między jakością a ceną - ocenił Piotr Rogowski, chief commercial officer i członek zarządu Lidl Polska.

Zakupy dostarczą kurierzy, zwroty nadawane na poczcie

Zakupy z Lidl-sklep.pl będą dostarczane w ciągu trzech dni roboczych przez firmy kurierskie InPost i Geis (w planach nie ma razie dostaw Paczkomatami).  W przypadku zakupów za ponad 149 zł dostawa będzie darmowa, a przy tańszych zakupach będzie kosztować 9,90 zł. Obecnie nie ma możliwości odbierania zakupów w stacjonarnych sklepach Lidla. Płatności obsługuje PayU. partnerem logistycznym jest firma Remus, od której sklep wynajmuje powierzchnie magazynowe.

Za zakupy na lidl-sklep.pl będzie można płacić przelewem internetowym, kartą płatniczą oraz Blikiem.

Klienci sklepu internetowego Lidla będą mieli 30 dni na bezpłatny zwrot towarów. Operatorem tych przesyłek będzie Poczta Polska.

Sklep internetowy Lidla będzie połączony z uruchomioną na początku kwietnia aplikacją rabatową Lidl Plus. Z aplikacji korzysta już 250 tys. klientów, w tym około połowa to osoby używające jej w sklepie.

W sklepie nie będzie natomiast sprzedawana żywność. Branicki uważa, że firma ma kilka pomysłów na sprzedawanie żywności w sieci, ale obecne wiąże się to ze zbyt dużymi kosztami.

Maksymilian Branicki zapowiedział, że Lidl-sklep.pl po roku działalności ma znaleźć się w czołowej sklepów internetowych z produktami spoza kategorii żywności.

Kampania marketingowa sklepu online ruszy w połowie maja, obejmie telewizję, radio, digital, social media i nośniki zewnętrzne.

Lidl zatrudnił szef e-commerce, sprzedaje w sieci podróże i pozwala rezerwować wina

Lidl ma już e-sklepy w Niemczech, Holandii, Belgii i Czechach. W tym ostatnim kraju uruchomił sprzedaż internetową w 2017 roku. Wszystkie działają pod marką Lidl Shop.

W maju ub.r. pracę w Lidl Polska jako szef e-commerce zaczął Wojciech Milewski.

We wrześniu 2017 roku firma uruchomiła serwis Lidl-podroze.pl prezentuje oferty wycieczek krajowych i zagranicznych. Natomiast dwa miesiące później ruszyła witryna WinnicaLidla.pl, w której można zarezerwować wino i kupić je potem w wybranym sklepie stacjonarnym Lidla.

O testowaniu przez firmę sklepu internetowego z większym asortymentem mówiło się już jesienią ub.r. Wtedy eksperci z branży e-commerce komentowali dla Wirtualnemedia.pl, że może to być odpowiedź Lidla na stopniowe ograniczanie handlu w niedziele. Oceniali przy tym, że sprzedaż żywności przez internet to trudna branża z uwagi na wysokie wymagania logistyczne.

Lidla ma w Polsce ponad 650 sklepów. W sierpniu ub.r. serwis Lidl.pl zanotował 3,04 mln realnych użytkowników i 29,31 mln odsłon, a KuchniaLidla.pl - 531,8 tys. użytkowników i 1,19 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Żywność przez internet sprzedają Tesco, Carrefour i Auchan

Spośród dużych sieci dyskontów i supermarketów swoje sklepy internetowe mają od kilku lat Tesco, Auchan i Carrefour. W serwisach dwóch pierwszych jest dostępna przede wszystkim żywność (dostawa do domu jest dostępna głównie dla osób z Warszawy i okolic), a na Carrefour.pl przeważają produkty z innych kategorii.

Sprzedaży przez internet nie prowadzą natomiast Biedronka ani Żabka.

Swoje sklepy internetowe od lat mają czołowe sieci handlowe ze sprzętem RTV i AGD (m.in. MediaMarkt, Media Expert i RTV Euro AGD), z produktami budowlano-reklamowymi (Leroy Merlin, Castorama) oraz z meblami (m.in. Vox i Agata Meble).

Natomiast IKEA od dwóch lat umożliwia zamawianie mebli przez internet w miastach, w których działają jej sklepy stacjonarne.

Dołącz do dyskusji: Lidl uruchamia sklep internetowy w Polsce, bez żywności w ofercie

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Franek
A ja czekam kiedy 1 miliardem euro niedozwolonej pomocy publicznej w postaci pożyczek z EBOiR i BŚ zajmie się UOKiK i Unia Europejska. Lidle w Gdańsku to drogie zdechle warzywa i owoce. I jeszcze ten dumping z mięsem. Już mięsne w okolicy zaczęły upadać. Niedługo nie będzie konkurencji to mięso będzie dorgie na stałe. Jak widać Polska to dziki kraj.
odpowiedź
User
marketer
robi się ciekawie na rynku
odpowiedź
User
AW
"firmama" i Gias - to przykłady, dlaczego Wy często popełniacie błędy ortograficzne i w składni
odpowiedź