SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magazyn „Skarb” dogania „Twój Styl”. Najchętniej czytane miesięczniki

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce pozostaje „Twój Styl”, ale dogania go powoli wydawany dla Rossmanna „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników znajduje się „Samo Zdrowie” - wynika z najnowszego badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od kwietnia do września 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 8,91 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 10,60 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 5. W analizowanym okresie czytany był on przez 7,83 proc. respondentów (wzrost o 1,35 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazł się „Murator” (ZPR Media) z wynikiem na poziomie 6,16 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,07 pkt. proc. W okresie od kwietnia do września 2014 roku tytuł ten był jednak ósmy.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, budowlanym, ogrodniczym, wnętrzarskim, popularnonaukowym i kulinarnym.

Miesięczniki 15-75

kwiecień 2015 : wrzesień 2015

kwiecień 2014 : wrzesień 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

8,91%

10,60%

Skarb

7,83%

6,48%

Murator

6,16%

6,09%

Claudia

5,95%

7,37%

Mój Piękny Ogród

5,77%

6,66%

Cztery Kąty

5,27%

6,64%

Focus

5,14%

6,32%

Kobieta i Życie

4,98%

6,31%

Poradnik Domowy

4,82%

5,51%

Przyślij Przepis!

4,80%

5,41%

Dobre Rady

4,79%

5,07%

Przepisy Czytelników

4,70%

5,29%

Komputer Świat

4,51%

4,64%

Świat Kobiety

4,50%

5,51%

Avanti

4,24%

3,67%

Świat Wiedzy

3,99%

4,27%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

3,88%

4,54%

Olivia

3,77%

4,26%

National Geographic

3,73%

4,51%

Glamour

3,05%

3,61%

CKM

2,73%

2,50%

Pani

2,61%

3,36%

Świat Zdrowia

2,53%

3,36%

Wysokie Obcasy Extra

2,53%

2,72%

Cosmopolitan

2,46%

2,12%

Mam Ogród

2,38%

1,78%

Joy

2,29%

2,19%

CD Action

2,21%

2,67%

Zwierciadło

2,13%

2,23%

Moje Mieszkanie

2,08%

2,70%

Ładny Dom

2,08%

1,99%

Focus Historia

2,03%

2,29%

Uroda Życia

2,01%

-

PC Format

1,99%

2,08%

Playboy

1,98%

1,67%

Detektyw

1,96%

-

Dom & Wnętrze

1,95%

2,53%

TopGear

1,95%

2,01%

Auto Motor i Sport

1,86%

1,82%

Mamo To Ja

1,83%

2,59%

Elle

1,70%

2,15%

Men's Health

1,66%

1,62%

Zdrowie

1,61%

1,77%

Przepis na Zdrowie

1,61%

2,01%

Auto Świat Poradnik

1,59%

1,84%

Moje Gotowanie

1,57%

1,99%

Świat Motocykli

1,49%

1,97%

Logo

1,45%

1,28%

M jak mieszkanie

1,43%

1,95%

Przepis na Ogród

1,37%

1,62%

Grazia

1,25%

-

Kuchnia

1,12%

1,24%

Dobre Wnętrze

1,05%

1,67%

National. Geographic. Traveler

1,05%

1,20%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,01%

1,35%

Forbes

1,01%

1,23%

Gotuj Krok po Kroku

1,00%

1,31%

Wróżka

0,94%

0,97%

Chip

0,83%

0,90%

Twoje Dziecko

0,81%

1,23%

Retro

0,80%

-

Podróże

0,78%

0,76%

Burda

0,75%

1,15%

Dziecko

0,68%

1,07%

Cała Ty

0,67%

0,86%

InStyle

0,66%

0,81%

Bravo Girl

0,62%

0,87%

Weranda

0,60%

0,66%

M jak Mama

0,60%

0,85%

Twój Maluszek

0,54%

0,88%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,52%

0,62%

Shape

0,52%

0,63%

Sukces

0,50%

0,45%

Voyage

0,39%

0,49%

Fun Club

0,38%

0,40%

Hot Moda

0,37%

0,47%

Weranda Country

0,35%

-

Żagle

0,29%

0,34%

Twist

0,28%

0,33%

Harper's Bazaar

0,25%

0,51%

Architektura-Murator

0,22%

0,44%

Women's Health

0,08%

-

W grupie 16-59 lat w fali kwiecień - wrzesień 2015 liderem również był „Twój Styl”, którego wynik zmniejszył się o 1,63 pkt. proc. do 9,79 proc. Na drugim miejscu (po awansie z trzeciego) uplasował się „Skarb” (9,02 proc.; do góry o 1,68 proc.), a podium uzupełnia „Murator”, który przed rokiem był szósty (6,85 proc.; + 0,25 proc.).

Miesięczniki 16-59

kwiecień 2015 : wrzesień 2015

kwiecień 2014 : wrzesień 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

9,79%

11,42%

Skarb

9,02%

7,34%

Murator

6,85%

6,60%

Claudia

6,26%

7,82%

Focus

5,98%

7,14%

Mój Piękny Ogród

5,73%

6,38%

Cztery Kąty

5,66%

7,12%

Komputer Świat

5,31%

5,24%

Avanti

5,10%

4,27%

Przyślij Przepis!

4,87%

5,64%

Świat Kobiety

4,77%

5,83%

Dobre Rady

4,58%

4,83%

Poradnik Domowy

4,51%

5,30%

Przepisy Czytelników

4,49%

5,27%

Świat Wiedzy

4,43%

4,67%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,35%

5,17%

Kobieta i Życie

4,25%

5,53%

Olivia

4,25%

4,68%

National Geographic

4,13%

5,04%

Glamour

3,46%

4,18%

CKM

3,34%

3,04%

Cosmopolitan

3,03%

2,50%

Pani

2,78%

3,62%

Joy

2,73%

2,60%

CD Action

2,68%

2,98%

Wysokie Obcasy Extra

2,48%

2,90%

PC Format

2,41%

2,37%

Playboy

2,40%

2,01%

TopGear

2,37%

2,32%

Moje Mieszkanie

2,32%

2,90%

Mamo To Ja

2,29%

3,15%

Auto Motor i Sport

2,28%

2,12%

Mam Ogród

2,27%

1,60%

Zwierciadło

2,26%

2,27%

Ładny Dom

2,19%

2,17%

Świat Zdrowia

2,18%

2,88%

Focus Historia

2,15%

2,38%

Uroda Życia

2,08%

-

Dom & Wnętrze

2,06%

2,72%

Men's Health

2,06%

1,95%

Detektyw

1,94%

-

Elle

1,89%

2,37%

Auto Świat Poradnik

1,87%

2,06%

Świat Motocykli

1,86%

2,27%

Logo

1,81%

1,55%

M jak mieszkanie

1,67%

2,23%

Grazia

1,49%

-

Zdrowie

1,48%

1,52%

Moje Gotowanie

1,48%

1,91%

Przepis na Zdrowie

1,41%

1,70%

Przepis na Ogród

1,31%

1,48%

National. Geographic. Traveler

1,25%

1,31%

Forbes

1,24%

1,39%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,23%

1,64%

Kuchnia

1,18%

1,15%

Dobre Wnętrze

1,09%

1,86%

Gotuj Krok po Kroku

1,04%

1,40%

Wróżka

1,00%

0,93%

Chip

0,99%

1,00%

Twoje Dziecko

0,96%

1,41%

Dziecko

0,84%

1,27%

Burda

0,81%

1,29%

Podróże

0,79%

0,75%

M jak Mama

0,73%

1,06%

InStyle

0,70%

0,92%

Cała Ty

0,67%

0,82%

Twój Maluszek

0,66%

1,07%

Retro

0,65%

-

Bravo Girl

0,65%

0,89%

Shape

0,65%

0,77%

Weranda

0,60%

0,70%

Sukces

0,60%

0,46%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,58%

0,66%

Voyage

0,48%

0,52%

Hot Moda

0,44%

0,54%

Fun Club

0,41%

0,33%

Weranda Country

0,34%

-

Twist

0,30%

0,32%

Harper's Bazaar

0,29%

0,58%

Żagle

0,25%

0,36%

Architektura-Murator

0,22%

0,49%

Women's Health

0,11%

-

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem było „Samo Zdrowie” (Grupa Burda). W okresie od I do III kwartału 2015 roku jego czytanie zadeklarowało 1,62 proc. pytanych.

Dwumiesięczniki 15-75

kwiecień 2015 : wrzesień 2015

kwiecień 2014 : wrzesień 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Samo Zdrowie

1,62%

-

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,29%

1,67%

Auto Świat 4x4

1,12%

1,55%

Sól i Pieprz

0,78%

0,81%

Elle Decoration

0,44%

0,40%

Esquire

0,22%

-

„Samo Zdrowie” znalazło się również na czele pism wśród czytelników z grupy komercyjnej, którego wskaźnik czytelnictwa w tym ujęciu wyniósł 1,56 proc.

Dwumiesięczniki 16-59

kwiecień 2015 : wrzesień 2015

kwiecień 2014 : wrzesień 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Samo Zdrowie

1,56%

-

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,54%

1,90%

Auto Świat 4x4

1,33%

1,88%

Sól i Pieprz

0,69%

0,80%

Elle Decoration

0,51%

0,45%

Esquire

0,25%

-

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2014 do września 2014 roku na losowej próbie 19 554 przypadków oraz od kwietnia 2015 do września 2015 roku na losowej próbie 10 037 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 536 i 7 872 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od kwietnia do maja 2015 roku nie był badany miesięcznik „Grazia”, a w kwietniu 2015 roku - dwumiesięcznik „Esquire”.

 

Dołącz do dyskusji: Magazyn „Skarb” dogania „Twój Styl”. Najchętniej czytane miesięczniki

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tom
Jak można porównywać coś co jest wciskane na siłę za darmo, do magazynu płatnego?
0 0
odpowiedź
User
Riki
SKARB-jest reklamówką Rosmanna-a , rozdawanym za darmo-więc w jaki sposób znalazł się w powyższym rankingu? Do konkurencji niech jeszcze staną gazetki Biedronki czy Tesco. Będą też w czołówce.Trochę profesjonalizmu- panowie redaktorzy i "tfu-rcy" zestawień na takim jak powyższy- poziome.
0 0
odpowiedź
User
OMG
"Skarb" Rossmanna rozdawany za darmo w kasach nie powinien być porównywany z magazynami płatnymi, które ludzie kupują sami. Równie dobrze można porównywać "czytelnictwo" ulotek wciskanych do skrzynek pocztowych.
0 0
odpowiedź