Magazyny komputerowe tracą, najwięcej “PC Format”
Wszystkie magazyny komputerowe i o grach komputerowych miały w listopadzie ub.r. niższą sprzedaż ogółem niż rok wcześniej. Najwięcej stracił “PC Format”, najmniej - “CD Action”, który pozostał liderem rankingu.
Poświęcony grom komputerowym miesięcznik „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) miał w listopadzie ub.r. sprzedaż ogółem na poziomie 74 952 egz., notując spadek o 7,72 proc., najmniejszy w zestawieniu - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Wiceliderem pozostał komputerowy ”PC Format” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem wyniosła 63 172 egz. po największym spadku w rankingu, wynoszącym 21,88 proc. W reakcji na spadające wyniki pisma magazyn od lutowego numeru staniał z 7,99 zł do 4,99 zł (więcej na ten temat).
Podium zamyka dwutygodnik “Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on największa stratę w wysokości 18,63 proc. i zakończył listopad ub.r. z wynikiem na poziomie 36 019 egz. Od lutowego wydania wydawca przekształcił ten magazyn w miesięcznik, argumentując, że prasa przestała spełniać już funkcję newsową (poznaj szczegóły).
Wirtualnemedia.pl | listopad | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
CD Action | 74 952 | 81 222 |
PC Format | 63 172 | 80 862 |
Komputer Świat | 36 019 | 44 267 |
PC World | 30 690 | 33 642 |
Chip | 27 917 | 32 543 |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największy wzrost sprzedaży, wynoszący 17,74 proc., zanotował “PC Format”. Najwięcej stracił natomiast “Komputer Świat” (9,69 proc.).
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | listopad | październik |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
CD Action | 74 952 | 75 059 |
PC Format | 63 172 | 53 656 |
Komputer Świat | 36 019 | 39 884 |
PC World | 30 690 | 28 423 |
Chip | 27 917 | 25 689 |
*- „Komputer Świat” to jedyny dwutygodnik w zestawieniu, reszta pism to miesięczniki.
Dołącz do dyskusji: Magazyny komputerowe tracą, najwięcej “PC Format”
I nawet ostatnia promocyjna obniżka ceny (3/2012) pewnie niewiele zmieni w dłuższej perspektywie - "marzec" kupi więcej osób, ale w efekcie - tylko po to, aby się przekonać, że szkoda i tych 5 pln było...