„MasterChef” hitem. Wygrał z konkurencją i zarobił 22,4 mln zł
Nadawana w niedzielne wieczory w TVN pierwsza edycja reality-show „MasterChef” dała stacji pozycję zdecydowanego lidera rynku i przyniosła z reklam 22,4 mln zł. Finał show oglądało blisko 5 mln widzów. Kolejna edycja planowana jest jesienią 2013 roku.
Średnia oglądalność 12 odcinków programu pokazywanego w niedziele o 20.00 wyniosła 3,65 mln widzów, co przełożyło się na 21,41 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 27,58 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów miał nadany w zeszłą niedzielę finałowy odcinek show. Śledziło go aż 4,79 mln osób, mimo że informacje, o tym, kto wygrał program dwa dni wcześniej pojawiły się na jego internetowej stronie i obiegły internet (więcej na ten temat).
TVN w trakcie emisji „MasterChefa” zajmował pierwszą pozycję w rynku telewizyjnym. Druga była TVP1, nadająca wówczas „Sport”, „Pogodę” i Siłę wyższą” - jej udział wynosił 18,33 proc. Dalej uplasowały się Polsat („Tylko muzyka”, filmy fabularne; 14,30 proc.) i TVP2 („Kocham Cię, Polsko!”; 10,01 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 drugie miejsce za TVN zajął Polsat z 16,16 proc. udziału, a trzecia była TVP1 (13,23 proc.).
Wpływy reklamowe z emisji 13 odcinków „MasterChefa” wyniosły 22,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Program oglądać można było też w internecie w jego serwisie internetowym i w serwisie tvn player. Do 25 listopada br. zanotowano tam 2,78 mln wyświetleń pełnych odcinków formatu.
W programie „MasterChef” brało udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczyli o tytuł Mistrza Kuchni, 100 tys. zł i kontrakt na wydanie książki kucharskiej. Zwyciężczynią została Basia Ritz. Gospodynią show była Magda Gessler, a jurorami - Anna Starmach i Michel Moran. Stacja program produkowała samodzielnie.
Basia Ritz, fot. TVN
TVN jest bardzo zadowolony z wyników oglądalności formatu. Jak powiedział nam tydzień temu Bogdan Czaja, wiceszef programowy TVN, jego druga edycja ma się pojawić na antenie stacji w przyszłorocznej ramówce jesiennej (więcej na ten temat).
Oglądalność reality-show na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN – Masterchef | 3 563 922 | 21,41% | 27,58% |
TVP1 | 3 051 449 | 18,33% | 13,23% |
Polsat | 2 380 487 | 14,30% | 16,16% |
TVP2 | 1 666 752 | 10,01% | 6,52% |
Widownia „MasterChefa” odcinek po odcinku
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
2012-09-02 | 2 885 726 | 18,60% | 22,80% |
2012-09-09 | 3 054 148 | 19,70% | 24,70% |
2012-09-16 | 3 240 336 | 20,40% | 25,90% |
2012-09-23 | 3 649 394 | 21,90% | 28,00% |
2012-09-30 | 3 346 002 | 20,70% | 27,80% |
2012-10-07 | 3 584 903 | 21,20% | 27,70% |
2012-10-14 | 2 989 325 | 17,10% | 20,70% |
2012-10-21 | 3 438 566 | 21,20% | 28,00% |
2012-10-28 | 3 638 654 | 21,10% | 28,80% |
2012-11-04 | 4 019 367 | 23,00% | 31,10% |
2012-11-11 | 3 759 546 | 22,50% | 27,70% |
2012-11-18 | 3 910 089 | 23,00% | 29,40% |
2012-11-25 | 4 794 625 | 27,20% | 34,60% |
średnia | 3 563 922 | 21,40% | 27,60% |
Dane poszczególnych odcinków „MasterChefa” dzięki uprzejmości TVN.
Dołącz do dyskusji: „MasterChef” hitem. Wygrał z konkurencją i zarobił 22,4 mln zł
Wg NAM średnia oglądalność w artykule dotyczącym serialu SIŁA WYŻSZA dało im odpowiednio 18,39% i 23,6% i 2.miejsce w 4+.
Kto ma racje : NAM czy NAM?