Player tylko za Netfliksem. Darmowe kanały w czołówce wybieranych treści
W marcu Player był drugim po Netfliksie serwisem pod względem udziału w całkowitym czasie korzystania. Maciej Gozdowski, group vice president – streaming w Warner Bros. Discovery w Polsce przekonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że wpływ na to miało wiele czynników. Wśród kanały FAST, które należą do najpopularniejszych treści.
Według Mediapanelu, Playera jako stronę internetową, a także aplikację na smartfony i tablety odwiedziło w marcu 3,25 mln internautów, który spędzili średnio przy platformie 2 godziny, 50 minut, 14 sekund. Dało to 7,81 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania i 10,95 proc. zasięgu. Większy udział w czasie korzystania (52,58 proc.) miał tylko Netflix. Serwis odwiedziło 10,49 mlm internautów z Polski. Więcej realnych użytkowników niż Playera miał Disney+ (3,45 mln), ale udział w czasie wyniósł już 6,41 proc.
Wpływ bezpłatnej sekcji Playera i wiosennej ramówki
W poprzednich miesiącach Player nie miał tak dobrych wyników. W lutym zajął dopiero piąte miejsce z udziałem w czasie korzystania na poziomie 6,01 proc. (2,91 mln użytkowników). Podobnie było w styczniu (6,20/2,78 mln). Piąte miejsce należało też do platformy TVN Warner Bros. Discovery w grudniu ub.r. (6,34 proc./ 2,85 mln).
- To dla nas wszystkich powód do dumy i znak, że nasze wysiłki mają sens i przynoszą oczekiwane rezultaty. Nieustannie pracujemy nad tym, żeby nasza oferta była jak najbardziej atrakcyjna dla użytkowników serwisów VOD. Druga pozycja w Mediapanelu to także dowód na to, że coraz lepiej rozumiemy potrzeby naszych odbiorców i umiemy na nie odpowiadać. Sukces to zawsze wypadkowa zaangażowania wielu osób oraz działań na różnych frontach. I nie inaczej jest i tym razem. Od zespołu odpowiadającego za kontent, poprzez rozwiązania technologiczne, ofertę na każdą kieszeń po świetne kampanie marketingowe i działania promocyjne. Wszystko to razem sprawia, że Player działa jak dobrze naoliwiona maszyna – mówi Wirtualnemedia.pl Gozdowski.
To, że wpływ na wyniki Playera mogła mieć ramówka pokazuje wzrost podobnej platformy Polsat Box Go. W lutym serwis miał udział w czasie na poziomie 2,88 proc. (1,62 mln), a w marcu już 4,0 proc. (1,92 mln).
Kanały FAST pomogły?
Nie bez znaczenia są też ostatnie decyzje biznesowe TVN Warner Bros. Discovery. W styczniu zdecydowano o zamknięciu darmowego serwisu VOD.pl. Jego użytkowników odesłano do bezpłatnej sekcji Playera. Trafiło tam m.in. 15 nowych kanałów FAST (darmowych, z reklamami). TVN Warner Bros. Discovery uruchomiło 15 kanałów FAST: TVN Kultowe seriale, TVN Telenowele, TVN Serial o kobietach, TVN Momenty prawdy, TVN Prawo i życie, TVN Szkoła życia, TVN Szpitalne historie, TVN Życie jak w bajce, TVN Talk-show, TVN Usterka, TVN Rajska miłość, TVN w domu, TVN Kryminalne, TVN Rewolucje w kuchni i TVN Moto. Firma oceniła, że wyniki stacji, które pokazują głównie starsze produkcje, takie jak serial „Kryminalni”, przerosły jej oczekiwania. Stworzono szesnasty kanał FAST, czyli TVN Milionerzy z popularnym teleturniejem.
- Na ten sukces złożyło się wiele czynników. Po pierwsze: programing. Mamy jedną z najbardziej zróżnicowanych i holistycznych ofert programowych na lokalnym rynku VOD – w Playerze każdy znajdzie coś dla siebie! Dla serialomaniaków mamy produkcje własne pod marką Player Original (np. "Skazana" czy "Klara"), coraz częściej udostępniamy także tytuły z bogatej biblioteki HBO ("Odwilż" czy "I tak po prostu") oraz od innych dostawców, ostatnio "Morderczynie" i "Peaky Blinders". Z kolei na fanów filmu czekają hity białego ekranu w opcji bez dodatkowych opłat (np. "Teściowie 2"), a także w modelu na życzenie ("Zielona granica" czy "Diuna 2"). A do tego oczywiście cała biblioteka programów TVN WBD. Nieustannie szukamy nowatorskich rozwiązań, czego dowodem są rosnące w siłę kanały nowej generacji (FAST). Ich debiutowi towarzyszyła kampania marketingowa 360, która nie tylko promowała, ale też edukowała odbiorców. Od niedawna w Playerze oferujemy również dwa rodzaje subskrypcji – bez opłat i z abonentem, z których każdy klient ma szansę wybrać model najbardziej dla siebie komfortowy. I nie można zapominać o marketingu – świetnych działaniach promocyjnych w ekosystemie TVN WBD, a także poza nim - komentuje szef streamingu w TVN Warner Bros. Discovery.
Ilu widzów codziennie lub miesięcznie korzysta z kanałów FAST? - To wrażliwe dane biznesowe, których nie udostępniamy. Mogę jednak zapewnić, że wyniki kanałów nowej generacji są bardzo dobre i niezmiennie należą one do czołówki najchętniej wybieranych treści w Playerze - odpowiada Gozdowski.
Dołącz do dyskusji: Player tylko za Netfliksem. Darmowe kanały w czołówce wybieranych treści