Megapanel mobilny: Onet.pl przed WP.pl, mocno w górę Fakt.pl i Cda.pl, w dół Demotywatory (TOP 20)
Wśród polskich wydawców internetowych największy ruch mobilny notują niezmiennie Grupa Allegro-GG, Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP. Liderem wśród serwisów jest Onet.pl wyprzedzający WP.pl, a najbardziej umobilnione są Ulub.pl, Pudelek.pl, Sport.pl, Bezuzyteczna.pl i Sportowefakty.pl.
W lipcu br. strony i aplikacje Grupy Allegro-GG zanotowały 914,5 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 23,3 proc. ich wszystkich odsłon - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. W skali roku ruch mobilny u tego wydawcy wzrósł ponad sześciokrotnie, co wynika głównie z tego, że jesienią ub.r. pomiarem odsłon objęto także aplikacje mobilne, m.in. komunikator GG, który notuje miesięcznie ok. 700-750 mln krajowych odsłon mobilnych (zobacz szczegółowe dane z pierwszej połowy br.).
Z dwóch największych wydawców serwisów treściowych, Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP, więcej odsłon mobilnych i większy ich udział w całym ruchu na swoich stronach ma ten pierwszy. W lipcu Grupa WP zanotowała 832,2 mln krajowych odsłon mobilnych, o 333,2 mln więcej niż rok wcześniej (to 66,8 proc. w górę), a Grupa Onet-RASP - 666,6 mln, o 281,8 mln więcej (73,3 proc. w górę). Zaznaczmy, że obaj wydawcy w ciągu roku przejęli inne serwisy: Grupa WP - Domodi.pl, Homebook.pl, Grupę Money.pl, Grupę NextWeb Media, Polskąstację.pl i Open.fm, a Grupa Onet-RASP - NK.pl.
W skali miesiąca większość wydawców zanotowała niewielkie wzrosty liczby krajowych odsłon mobilnych (zobacz szczegółowe statystyki z całego pierwszego półrocza).
W całym zestawieniu oprócz Grupy Allegro-GG największe procentowe wzrosty ruchu mobilnego w skali roku osiągnęły Cda.pl (o 262,2 proc.), Grupa Cyfrowy Polsat (o 180,9 proc.) i Grupa Polska Press (o 130,1 proc.). Natomiast największy udział krajowych odsłon mobilnych w całym ruchu zanotowały Ulub.pl (60,9 proc.), Grupa Marquard Media (44,4 proc.), Besty.pl (37,7 proc.) i Bezuzyteczna.pl (35 proc.).
Jako jedyny wydawca spadek ruchu mobilnego zanotowała Grupa Demotywatory.pl - o 2,1 mln odsłon, czyli 7,6 proc.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych | |||||
lp. | węzeł | lipiec 2015 | lipiec 2014 | ||
odsłony | (%) | odsłony | (%) | ||
1 | Grupa Allegro - GG | 914 516 967 | 23,30% | 140 716 116 | 3,97% |
2 | Grupa Wirtualna Polska | 832 218 668 | 23,42% | 499 019 979 | 12,33% |
3 | Grupa Onet - RASP | 666 570 043 | 20,53% | 384 718 211 | 14,61% |
4 | Grupa Interia.pl | 270 985 840 | 23,73% | 136 032 336 | 13,99% |
5 | Grupa Gazeta.pl | 252 832 310 | 34,74% | 135 107 571 | 17,43% |
6 | Grupa Polska Press | 79 626 589 | 24,11% | 34 603 522 | 14,27% |
7 | ulub.pl | 69 669 198 | 60,88% | 44 285 443 | 40,03% |
8 | Grupa Fotka.pl | 61 326 721 | 21,65% | 56 958 864 | 18,81% |
9 | Grupa TVN | 44 158 152 | 27,24% | 24 594 088 | 18,18% |
10 | bezuzyteczna.pl | 42 280 793 | 35,05% | 18 698 178 | 20,08% |
11 | Grupa ZPR Media | 31 674 599 | 31,65% | 15 298 737 | 17,24% |
12 | cda.pl | 28 719 817 | 19,04% | 7 928 862 | 9,34% |
13 | filmweb.pl | 26 561 216 | 14,23% | 17 330 982 | 8,37% |
14 | Grupa Demotywatory.pl | 25 554 979 | 10,09% | 27 665 716 | 8,38% |
15 | Grupa Edipresse.pl | 20 046 310 | 33,19% | 12 536 328 | 18,62% |
16 | Grupa Cyfrowy Polsat | 19 674 236 | 21,10% | 7 004 074 | 8,93% |
17 | trojmiasto.pl | 17 897 372 | 34,02% | 11 036 844 | 21,87% |
18 | wiocha.pl | 15 702 623 | 24,66% | 9 606 625 | 11,57% |
19 | Grupa Marquard Media | 14 672 609 | 44,36% | 9 038 577 | 30,55% |
20 | besty.pl | 14 530 568 | 37,66% | 8 302 717 | 18,05% |
Jeśli chodzi o konkretne polskie serwisy, to liderem w mobile’u jest Onet.pl, który w lipcu zanotował 520,4 mln krajowych odsłon mobilnych, o 187,4 mln więcej niż rok wcześniej (to 56,3 proc. w górę). Zajmująca drugie miejsce WP.pl zyskała 95,1 mln takich odsłon (33 proc. w górę), a różnica między portalami wzrosła z 45 mln do 137,3 mln odsłon.
Wśród pozostałych stron, notujących kilka-kilkanaście razy mniej odsłon mobilnych niż Onet.pl i WP.pl, największe procentowe wzrosty osiągnęły Cda.pl (o 262,2 proc.) i należący do Grupy Onet-RASP Fakt.pl (o 246,7 proc.)., a najmniejsze - Fotka.pl (7,8 proc.) i wchodzący w skład Grupy Gazeta.pl Sport.pl (8,8 proc.).
Oprócz Ulub.pl największy udział krajowych odsłon mobilnych w całym ruchu miały, należące do Grupy Wirtualna Polska, Pudelek.pl (43,5 proc.) i Sportowefakt.pl (36,4 proc.), a także Bezuzyteczna.pl (35 proc.), należący do Grupy Gazeta.pl Plotek.pl (31,5 proc.) i TVN24.pl (31,4 proc.).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych | |||||
lp. | domena | lipiec 2015 | lipiec 2014 | ||
odsłony | (%) | odsłony | (%) | ||
1 | onet.pl | 520 393 212 | 20,98% | 332 942 135 | 14,55% |
2 | wp.pl | 383 049 398 | 18,46% | 287 976 756 | 11,14% |
3 | interia.pl | 156 556 858 | 20,16% | 97 239 553 | 15,14% |
4 | pudelek.pl | 84 884 442 | 43,55% | 65 819 771 | 30,90% |
5 | allegro.pl | 83 465 066 | 4,83% | 65 790 852 | 3,22% |
6 | gazeta.pl | 78 569 560 | 25,59% | 65 008 959 | 15,74% |
7 | o2.pl | 73 188 231 | 13,03% | 66 248 914 | 11,87% |
8 | ulub.pl | 69 669 198 | 60,88% | 44 285 443 | 40,03% |
9 | fotka.pl | 59 170 868 | 22,20% | 54 900 779 | 19,50% |
10 | fakt.pl | 47 359 758 | 29,53% | 13 659 567 | 11,79% |
11 | kwejk.pl | 42 970 754 | 20,66% | - | - |
12 | bezuzyteczna.pl | 42 280 793 | 35,05% | 18 698 178 | 20,08% |
13 | tvn24.pl | 37 561 071 | 31,42% | 21 739 221 | 21,14% |
14 | otomoto.pl | 35 463 240 | 16,49% | 22 050 327 | 10,46% |
15 | nk.pl | 29 801 098 | 9,55% | - | - |
16 | cda.pl | 28 719 817 | 19,04% | 7 928 862 | 9,34% |
17 | sport.pl | 28 469 338 | 39,24% | 26 166 535 | 28,78% |
18 | sportowefakty.pl | 26 921 694 | 36,45% | 9 865 817 | 24,81% |
19 | filmweb.pl | 26 561 216 | 14,23% | 17 330 982 | 8,37% |
20 | plotek.pl | 20 532 078 | 31,54% | 14 942 880 | 21,03% |
Dołącz do dyskusji: Megapanel mobilny: Onet.pl przed WP.pl, mocno w górę Fakt.pl i Cda.pl, w dół Demotywatory (TOP 20)