SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel z lutego: WP przed NK.pl, Facebook z 10 mln RU

W lutym br. więcej polskich internautów odwiedziło strony Wirtualnej Polski niż NK.pl. Natomiast zasięg Facebooka przekroczył 10 mln realnych użytkowników.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w lutym br. serwisy Google odwiedziło 17 mln polskich użytkowników, czyli o ok. 275 tys. więcej niż w styczniu. Z kolei Onet.pl stracił w skali miesiąca prawie 100 tys. real users, a NK.pl (zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl) – prawie 300 tys. Za to strony Wirtualnej Polski zanotowały podobne wyniki odwiedzalności jak w styczniu, dzięki czemu awansowały na trzecie miejsce, spychając w dół NK.pl.

54,2 proc. Polaków to internauci. Facebook i YouTube w górę

Prawie 150 tys. użytkowników w skali roku zyskały serwisy Gazeta.pl, dzięki czemu wyprzedziły YouTube’a, który stracił ponad 100 tys. real users z Polski. Natomiast strony Interii i o2.pl odwiedziło po ponad 100 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej.

Megapanel za styczeń 2011

Megapanel za grudzień 2010

Z kolei Facebook zyskał w Polsce ponad 150 tys. real users, przekraczając poziom 10 mln RU. Strony Wikipedii odwiedziło 500 tys. polskich użytkowników więcej niż w styczniu, a serwisy Orange – prawie 400 tys. więcej, za to witryny Microsoftu – ponad 400 tys. mniej. W czołowej dwudziestce pojawiły się demotywatory.pl, które zyskały w skali miesiąca ponad. 40o tys. real users.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-
centric
1 Grupa Google 17 000 645 91,75%  
2 Grupa Onet.pl 13 345 470 72,62% tak
3 Grupa Wirtualna Polska 12 227 783 65,99% tak
4 Grupa NK.pl 12 038 928 64,97%  
5 Grupa Gazeta.pl 11 850 725 63,96% tak
6 youtube.com 11 688 406 63,08%  
7 Grupa Allegro.pl 11 571 287 62,45% tak
8 Grupa Interia.pl 11 321 757 61,10% tak
9 Grupa O2.pl 10 150 821 54,78% tak
10 facebook.com 10 038 567 54,18%  
11 Grupa Wikipedia 8 920 511 48,14%  
12 Grupa GG Network 5 857 106 31,61% tak
13 Grupa Microsoft 5 287 534 28,54%  
14 Grupa Infor 5 058 371 27,30% tak
15 Grupa Axel Springer 5 056 881 27,29% tak
16 Grupa Polskapresse 4 857 878 26,22% tak
17 Grupa Money.pl 4 756 674 25,67% tak
18 Grupa Orange 4 621 958 24,94%  
19 demotywatory.pl 4 242 549 22,90%  
20 Grupa Murator 4 240 958 22,89% tak


Wśród stron objętych audytem site-centric tradycyjnie dominowały największe portale horyzontalne i Allegro. Ogółem w zestawieniu przeważają niewielkie spadki zasięgów w ujęciu procentowym. 

lp. nazwa zasięg  użytkownicy
(real users)
1 Grupa Onet.pl 72,62% 13 456 470
2 Grupa Wirtualna Polska 65,99% 12 227 783
3 Grupa Gazeta.pl 63,96% 11 850 725
4 Grupa Allegro.pl 62,45% 11 571 287
5 Grupa Interia.pl 61,10% 11 321 757
6 Grupa O2.pl 54,78% 10 150 821
7 Grupa GG Network 31,61% 5 857 106
8 Grupa Infor 27,30% 5 058 371
9 Grupa Ringier Axel Springer 27,29% 5 056 881
10 Grupa Polskapresse 26,22% 4 857 878
11 Grupa Money.pl 25,67% 4 756 674
12 Grupa Murator 22,89% 4 240 958
13 dobreprogramy.pl 22,80% 4 224 088
14 Grupa Spolecznosci.pl 21,68% 4 017 615
15 Grupa Pf.pl 20,80% 3 853 672
16 filmweb.pl 18,58% 3 442 513
17 Grupa Media Regionalne 18,51% 3 428 944
18 Grupa Pkt.pl 16,76% 3 106 089
19 Grupa Edipresse.pl 16,43% 3 043 948
20 Grupa Spilgames 16,26% 3 013 545


Adres google.pl odwiedziło ponad 150 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, za to google.com – prawie 150 tys. mniej. Domena nk.pl straciła prawie 300 tys. real users i została wyprzedzona przez onet.pl. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-centric
1 google.pl        16 111 113    86,95%  
2 onet.pl        12 032 497    64,94% tak
3 nk.pl        12 028 525    64,92%  
4 youtube.com        11 688 406    63,08%  
5 google.com        11 580 605    62,50%  
6 allegro.pl        11 012 549    59,43% tak
7 wp.pl        10 972 480    59,22% tak
8 facebook.com        10 038 567    54,18%  
9 wikipedia.org           8 840 093    47,71%  
10 interia.pl           7 914 282    42,71% tak
11 gazeta.pl           7 855 372    42,39% tak
12 chomikuj.pl           5 345 363    28,85% tak
13 wrzuta.pl           4 684 940    25,28% tak
14 orange.pl           4 621 958    24,94%  
15 zumi.pl           4 502 949    24,30% tak
16 o2.pl           4 393 521    23,71% tak
17 ceneo.pl           4 351 450    23,48% tak
18 blox.pl           4 304 987    23,23% tak
19 blogspot.com           4 296 360    23,19%  
20 demotywatory.pl           4 242 549    22,90%  



Na stronach Allegro – przy podobnej liczbie użytkowników jak w styczniu – wykonano ponad 300 mln odsłon mniej. Za to witryny Onetu zanotowały ponad 300 mln odsłon więcej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 5 480 083 713 11 571 287
2 Grupa Onet.pl 2 980 626 818 13 456 470
3 Grupa Wirtualna Polska 2 427 154 729 12 227 783
4 Grupa Interia.pl 1 183 833 955 11 321 757
5 Grupa Gazeta.pl 1 158 643 262 11 850 725
6 Grupa O2.pl 1 103 078 992 10 150 821
7 Grupa Spolecznosci.pl 794 931 395 4 017 615
8 Grupa Spilgames 285 792 159 3 013 545
9 filmweb.pl 193 674 205 3 442 513
10 Grupa GG Network 190 031 351 5 857 106


Zdecydowana większość serwisów w lutym przyciągała swoich użytkowników na krócej niż w styczniu. Liderujące pod tym względem Wirtualna Polska i Onet zanotowały spadki miesięcznego czasu, jaki spędzał w nich przeciętny użytkownik, wynoszące po ok. 30 minut. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych
objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl        75 802 262    05:37:59 13 456 470
2 Grupa Wirtualna Polska        72 844 490    05:57:26 12 227 783
3 Grupa Allegro.pl        59 860 269    05:10:23 11 571 287
4 Grupa Interia.pl        41 487 893    03:39:52 11 321 757
5 Grupa O2.pl        32 146 113    03:10:01 10 150 821
6 Grupa Gazeta.pl        26 333 453    02:13:20 11 850 725
7 Grupa Spolecznosci.pl        10 202 883    02:32:22 4 017 615
8 Grupa GG Network           9 949 152    01:41:55 5 857 106
9 Grupa Spilgames           7 589 788    02:31:07 3 013 545
10 Grupa Murator           6 636 154    01:33:53 4 240 958
11 wyspagier.pl           4 065 176    02:11:58 1 848 203
12 Grupa Eurozet           3 392 095    04:39:36 727 922
13 joemonster.org           2 293 042    01:32:22 1 489 658
14 Grupa TVN           2 189 926    00:51:15 2 564 206
15 filmweb.pl           1 892 236    00:32:59 3 442 513
16 Grupa Polskapresse           1 746 690    00:21:34 4 857 878
17 poszkole.pl           1 450 506    01:20:03 1 087 229
18 Grupa Media Regionalne           1 317 846    00:23:04 3 428 944
19 Grupa Ringier Axel Springer           1 238 739    00:14:42 5 056 881
20 nokaut.pl           1 227 850    00:28:14 2 609 850


Z Gadu-Gadu skorzystało prawie tyle samo użytkowników co miesiąc wcześniej. Skype zyskał ponad 200 tys. real users z Polski i wyprzedził Windows Media Playera, który stracił ok. 200 tys. RU. Natomiast z Winampa i Ipli skorzystało po ponad 100 tys. polskich użytkowników więcej niż w styczniu. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego**
lp. nazwa zasięg aktywne programy** audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 37,33% 6 916 327 tak
2 Komunikator Skype 24,94% 4 621 960  
3 Windows Media Player 23,32% 4 321 982  
4 Winamp 13,97% 2 589 086  
5 Ipla 12,83% 2 376 713  
6 OpenFM 5,55% 1 028 392  
7 RealPlayer 4,14% 767 679  
8 Komunikator Windows Live Messenger 2,51% 464 969  
9 Aplikacja Google Desktop 2,08% 385 977  
10 VLC media player 2,08% 384 855  
11 Komunikator Tlen.pl 2,01% 371 723 tak
12 Google Earth 1,58% 293 401  
13 QuickTime 1,55% 288 133  
14 iTunes 1,37% 253 845  
15 Komunikator AQQ 1,16% 214 093 tak
16 BestPlayer 1,00% 185 418  
17 AIMP 0,72% 132 569  
18 KMplayer 0,54% 99 834  
19 Czytnik RSS Paseczek 0,44% 81 263  
20 Foobar2000 0,27% 50 450  

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 14 435. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z lutego: WP przed NK.pl, Facebook z 10 mln RU

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
on
Grupa Infor przegoniła Money, Polskapresse i Axel. Gratulacje!
0 0
odpowiedź