Minister rolnictwa zapłacił 12 tys. zł za wywiad z samym sobą w „Gazecie Wyborczej”
W połowie lutego br. ministerstwo rolnictwa wykupiło reklamę w „Gazecie Wyborczej” (Agora). Dziennik opublikował tekst zawierający pytania o strajk rolników i odpowiedzi ministra Marka Sawickiego.
Jak podała „Rzeczpospolita”, za połowę strony w dziale gospodarczym „Gazety Wyborczej” ministerstwo rolnictwa i rozwoju wsi zapłaciło Agorze 11,7 tys. zł. Wywiad z ministrem Markiem Sawickim pt. „Rozmowy z rolnikami. Nie ma prawie dnia, abym tego nie czynił” został oznaczony jako reklama i opublikowany pod tekstem o przywilejach związków zawodowych. Na dole znajdują się dane kontaktowe do zespołu prasowego ministerstwa.
Tekst w formie rozmowy z Sawickim wydrukowano 11 lutego br. Szef resortu rolnictwa tłumaczy w nim m.in. powody protestów rolników. Twierdzi, że do związkowców przesłano propozycję rozwiązań stawianych przez nich postulatów z zaproszeniem na konsultacje, ale rolnicy nie chcą rozmawiać.
Witold Katner, rzecznik prasowy Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi wyjaśnia Wirtualnemedia.pl, że tekst miał charakter materiału informacyjnego w postaci artykułu dotyczącego polskiego rolnictwa. Jego zamieszczenie na łamach „Gazety Wyborczej” pozwoliło na dotarcie z informacjami o działaniach podejmowanych przez resort do mieszkańców całej Polski. - Każde ministerstwo ma możliwości podejmowania działań promocyjnych i informacyjnych. Z tej możliwości skorzystaliśmy decydując się na publikacje w „Gazecie Wyborczej” - tłumaczy nam Katner.
Resort rolnictwa podaje, że kwota blisko 12 tys. zł została zaczerpnięta ze środków budżetowych przeznaczonych na działania informacyjne i promocyjne rolnictwa i gospodarki żywnościowej.
Dołącz do dyskusji: Minister rolnictwa zapłacił 12 tys. zł za wywiad z samym sobą w „Gazecie Wyborczej”