MNI chce w 2010 r. koncentrować się na rozwoju marketingu mobilnego
Wzrost organiczny w zakresie usług dodanych dla telekomunikacji, aszczególnie marketingu mobilnego będzie głównym celem dla grupy MNIw przyszłym roku, poinformował prezes Piotr Majchrzak w czwartek.
"Zakończenie porządkowania aktywów w MNI i PPWK, dalsze aktywneuczestnictwo w procesie konsolidacji spółek telekomunikacyjnychoraz wzrost organiczny w zakresie usług dodanych, to teraz naszegłówne cele na przyszłość" - powiedział Majchrzak na spotkaniu zanalitykami i dziennikarzami. Zaznaczył, że według niego największeperspektywy wzrostu wiążą się z rozwojem marketingu mobilnego.
"Przyszły rok może przynieść olbrzymie zmiany jeśli chodzi owykorzystanie marketingu mobilnego" - powiedział Majchrzak. Dodał,że chodzi m.in. o wykorzystanie technologii, które już sądostępne.
"W tym roku mieliśmy podobną rewolucję jeśli chodzi owykorzystanie loterii sms-owych, do których namawialiśmy firmymedialne i operatorów od kilku lat" - dodał Majchrzak.
MNI i PPWK przeprowadzają obecnie proces wymiany aktywów. Do MNIprzeniesiono telekomunikacyjne aktywa PPWK. Wkrótce w drugą stronęma zostać przeniesiona spółka MNI Premium działająca na rynku usługdodanych.
Majchrzak powiedział agencji ISB, że w najbliższym czasie grupanie planuje żadnych nowych spektakularnych akwizycji. MNI nadaljest jednak zainteresowane przejęciem notowanej spółkitelekomunikacyjnej Hyperion.
MNI Telecom ma obecnie ponad 18% akcji Hyperiona, dodatkoweudziały posiada kluczowy akcjonariusz MNI i przewodniczący jej radynadzorczej Andrzej Piechocki. MNI domagają się zwołania WalnegoZgromadzenia i wprowadzenia swoich przedstawicieli do radynadzorczej.
"Jeśli walne nie zostanie zwołane we właściwym terminie,zgłosimy się do sądu. Prędzej, czy później wprowadzimy naszegoprzedstawiciela do rady nadzorczej i doprowadzimy do porozumienia zakcjonariuszami większościowymi" - powiedział Majchrzak. Hyperion wtej chwili nie posiada zarządu, w jego imieniu działaprokurent.
Majchrzak poinformował, że dzięki połączeniu ze spółką Neotelspółka MNI Telecom pozyskała kilkanaście tysięcy klientów WLR(Wholesale Line Rental - usługa hurtowego dostępu do sieci). Zkolei dzięki przejęciu spółki Długie Rozmowy (DRSA) ma umowy WLR naterenie całego kraju i już pozyskuje nowych klientów tej usługi. Wtej chwili MNI Telecom ma ok. 18 tys. klientów WLR.
Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka MNI miała 22,40 mln złskonsolidowanego zysku netto wobec 14,85 mln zł zysku rokwcześniej, przy przychodach odpowiednio 182,59 mln zł wobec 131,74mln zł.
Dołącz do dyskusji: MNI chce w 2010 r. koncentrować się na rozwoju marketingu mobilnego