SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mniejszy zysk Agory

Agora obniżyła plan wzrostu przychodów na 2003 rok

Agora obniżyła prognozę tegorocznego wzrostu przychodów do 8 proc. z wcześniejszych 10 proc. z powodu trwającego spowolnienia na rynku reklamowym - poinformowała prezes Wanda Rapaczyński.

We wtorek Agora zaprezentowała swoje wyniki finansowe za I kwartał 2003 roku:

  • Według szacunków Agory wydatki na reklamę w I kw. 2003 r. spadły o 1%. Spowolnienie tempa spadku to głównie zasługa telewizji, która zanotowała wzrost o 3% i zwiększyła udział w rynku reklamy o 2pkt.%.
  • Gorsze niż oczekiwano wyniki zanotowała prasa, a zwłaszcza dzienniki. Wydatki na reklamę w prasie spadły o 7,4%, a jej udział w całkowitych wydatkach na reklamę spadł o 2,5pkt.%. Wydatki na reklamę w dziennikach obniżyły się aż o 11%.

    Co osiągnięto?:
  • Dzięki nowym przedsięwzięciom przychody Grupy Agory wzrosły o 20% i wyniosły 198,6 mln zł. Konsolidacja radiostacji, AMS i czasopism podwyższyła przychody Grupy, a obniżyła wynik operacyjny i wynik netto.
  • Spójna i zdyscyplinowana polityka kosztowa przyniosła efekty. Koszty operacyjne bez amortyzacji (bez radiostacji, AMS i czasopism) spadły o 1,8% i wyniosły 121,1 mln zł.
  • EBITDA Grupy wyniosła 37,8 mln zł, a marża EBITDA 19%; marża EBITDA segmentu prasowego wyniosła 24.9%.
  • Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej Grupy wyniosły 34,3 mln zł, a stan zadłużenia długoterminowego 139,5 mln zł. Nie przewidujemy problemów z płynnością finansową w związku z realizacją strategii rozwoju.
  • Kontynuowaliśmy restrukturyzację nowych przedsięwzięć zgodnie z celami operacyjnymi na 2003 r.

    "Gazeta Wyborcza"

    Rynek czytelniczy

  • Sprzedaż egzemplarzy "Gazety Wyborczej" wyniosła 436.2 tysięcy i spadła o 2,5%, ale udział "Gazety" w sprzedaży egzemplarzy dzienników wzrósł o 0,5 pkt. % i osiągnął 18,2%.
  • Czytelnictwo tygodniowe wzrosło do 19,2%. To najlepszy wynik kwartalny od 1998 r.

    Rynek reklamy

  • Kontynuowaliśmy przyjętą na czas recesji strategię cenową "Gazety Wyborczej". W I kw. 2003 r. przychody z reklamy "Gazety" spadły o 12,5% i wyniosły 94,9 mln zł. Rentowność EBITDA segmentu prasowego z wyłączeniem czasopism wyniosła 24,9%.
  • Udział "Gazety Wyborczej" w rynku reklamy płatnych dzienników spadł o 1,7 pkt.% do 48,6%. Jej udział w rynku dzienników lokalnych wzrósł o 0,8 pkt.% do 28,9%.

    Radio

  • Przychody grupy radiostacji lokalnych wzrosły o 9,1% i wyniosły 9 mln zł.
  • Udział Agory w przychodach z reklam wszystkich radiostacji wyniósł 10,8% (spadek o 0,4pkt %), a w rynku lokalnych rozgłośni radiowych wzrósł o 5 pkt% i wyniósł 35%.
  • Udział radiostacji Agory w słuchalności wyniósł 13,6% (w grupie 20-50 lat, na rynkach, na których Agora jest obecna).

    Czasopisma

  • Przychody pionu czasopism w I kw. 2003 r. wyniosły 15,8 mln zł.
  • Utrzymaliśmy udział w rynku magazynów na poziomie 4%.

    AMS

  • Przychody AMS zwiększyły się o 8% i osiągnęły 23,6 mln zł. W tym samym czasie rynek reklamy zewnętrznej skurczył się o 5%.
  • Zarząd AMSu optymalizował poziom kosztów operacyjnych. Zostały one zredukowane o 29%.
  • EBITDA AMS wyniosła 3,6 mln zł, (w I kw. 2002 r. - minus 7,9 mln zł). Marża EBITDA w I kw. wyniosła 15%.
  • Spółka umocniła swoją pozycję w rynku tablic najwyższej jakości.

    Prezes Wanda Rapaczynski komentuje:
    "Dzięki nowym przedsięwzięciom wpływy Agory wzrosły o 20%. Jednak w pierwszym kwartale rynek reklamy był słabszy niż się spodziewaliśmy, zwłaszcza dla dzienników. Staramy się realizować swoje priorytety. Pilnujemy silnej pozycji Gazety, mamy też pierwsze sukcesy rynkowe i restrukturyzacyjne w nowych przedsięwzięciach."
  • Dołącz do dyskusji: Mniejszy zysk Agory

    0 komentarze
    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl