Mocniejsza Gala
Tygodnik Gala umacnia pozycję w segmencie "people"
Tygodnik Gala (G+J Polska), który świętuje właśnie dwa lata istnienia. umacnia pozycję w segmencie "people". Jak informuje G+J Polska z danych ZKDP wynika, że tygodnik Gala systematycznie zmniejsza dystans do dwutygodnika Viva pod względem średniej miesięcznej sprzedaży.
Sprzedaż tygodnika Gala w kwietniu 2003 r. przekroczyła średni miesięczny poziom 195,5 tys. egzemplarzy, podczas gdy największy konkurent - dwutygodnik Viva - zanotował średnią tylko o 13 tys. większą (Viva - 208,5 tys. egzemplarzy) w tym samym miesiącu.
Powołując się na te same dane G+J podaje, że wśród pism z segmentu people, tygodnik Gala stracił najmniej, systematycznie zbliżając się do największego konkurenta - dwutygodnika Viva.
Porównując okresy sprzedażowe styczeń - kwiecień 2003 do roku poprzedniego można zauważyć, że dwutygodnik Viva pogorszył sprzedaż o 21,6 proc. (sprzedaż 322 658 w 2002 roku vs 252 976 w 2003 r.*), dwutygodnik Na Żywo o 22,9 proc. (sprzedaż 108 603 w 2002 r. vs 83 716 w 2002r.*), podczas gdy tygodnik Gala tylko nieznacznie przekroczył 9 proc. (sprzedaż 213 573 w 2002 r. vs 193 633 w 2003 r.*).
Również czytelnictwo tygodnika Gala, w okresie styczeń - kwiecień 2003** vs taki sam okres 2002 roku, wzrosło o 13,7 proc., podczas gdy dwutygodniki Na Żywo i Viva odnotowały straty odpowiednio: 13,3 proc. i 4,6 proc. Gala zarówno pod względem sprzedaży, jak i czytelnictwa umacnia swoją silną pozycję w segmencie people.
*) - ZKDP
**) - SMG/KRC Poland Media SA; PBC General; COW
Dołącz do dyskusji: Mocniejsza Gala