„Motor” liderem sprzedaży pism motoryzacyjnych w maju. „Top Gear” o 35 proc. w dół
W maju br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w maju 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 8,56 proc. i wyniosła 103 749 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,65 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 60 946 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 46 593 egz., po wzroście o 32,50 proc. - największym w zestawieniu.
Na drugą lokatę spadł „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 32 788 egz., po spadku o 7,06 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 6,29 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 570 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 35,06 proc. do 20 668 egz.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
204 893 |
103 749 |
103 749 |
207 624 |
113 466 |
113 466 |
-8,56% |
Auto Świat |
107 977 |
61 029 |
60 946 |
117 214 |
68 307 |
68 210 |
-10,65% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
84 000 |
46 593 |
46 593 |
88 000 |
35 364 |
35 164 |
32,50% |
Auto Świat Poradnik |
66 993 |
32 834 |
32 788 |
63 979 |
35 311 |
35 280 |
-7,06% |
Auto Motor i Sport |
48 010 |
23 570 |
23 570 |
51 348 |
25 151 |
25 151 |
-6,29% |
Top Gear |
45 001 |
20 843 |
20 668 |
58 991 |
32 934 |
31 828 |
-35,06% |
Świat Motocykli |
27 000 |
13 587 |
13 587 |
27 000 |
13 577 |
13 577 |
0,07% |
Automobilista |
18 000 |
7 730 |
7 670 |
18 700 |
7 220 |
7 150 |
7,27% |
Classic Auto |
14 500 |
7 644 |
7 644 |
14 000 |
6 514 |
6 514 |
17,35% |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,38 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 17,04 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept) - było to 18,55 proc.
Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 17,79 proc., zanotował miesięcznik „Auto Świat Poradnik”.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
maj |
kwiecień |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
204 893 |
103 749 |
103 749 |
206 190 |
103 402 |
103 352 |
0,38% |
Auto Świat |
107 977 |
61 029 |
60 946 |
128 192 |
73 549 |
73 466 |
-17,04% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
84 000 |
46 593 |
46 593 |
85 000 |
45 890 |
45 690 |
1,98% |
Auto Świat Poradnik |
66 993 |
32 834 |
32 788 |
68 969 |
39 930 |
39 884 |
-17,79% |
Auto Motor i Sport |
48 010 |
23 570 |
23 570 |
49 000 |
23 360 |
23 360 |
0,90% |
Top Gear |
45 001 |
20 843 |
20 668 |
44 994 |
23 350 |
22 598 |
-8,54% |
Świat Motocykli |
27 000 |
13 587 |
13 587 |
27 000 |
13 970 |
13 970 |
-2,74% |
Automobilista |
18 000 |
7 730 |
7 670 |
18 000 |
7 379 |
7 299 |
5,08% |
Classic Auto |
14 500 |
7 644 |
7 644 |
14 000 |
6 448 |
6 448 |
18,55% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem sprzedaży pism motoryzacyjnych w maju. „Top Gear” o 35 proc. w dół