Multimedia Polska ma 808 tys. abonentów, cyfrowa telewizja do góry o 44 proc.
Multimedia Polska na koniec I półrocza br. miała 808 tys. klientów. W ciągu roku najdynamiczniej wzrosła liczba klientów internetu mobilnego, ale spośród głównych usług największą dynamikę utrzymała telewizja cyfrowa.
Łącznie liczba abonentów Multimediów na dzień 30 czerwca br. wyniosła 808 tys., czyli o 11,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost ten to głównie efekt przejęcia sieci kablowej Stream Communications, co miało miejsce wiosną br. (więcej na ten temat). Z telewizji cyfrowej bądź IPTV korzystało na koniec I półrocza br. ok. 243 tys. abonentów, czyli o 43,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wzrost liczby klientów dostępu do internetu w Multimedia Polska wyniósł 22,8 proc. Na koniec II kwartału br. z usługi internetowej operatora korzystało ok. 454 tys. abonentów. Dodatkowo 37 tys. klientów spółki zdecydowało się na internet mobilny (wzrost o 249 proc.).
"W segmencie internetowym rezygnujemy z promowania szybkości 1, 2 i 6 Mb/s na rzecz szybszego dostępu. Zastanawiamy się nad wycofaniem 1 i 2 Mb/s z oferty" - powiedział Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. Dodał, że ma nadzieję, iż nowa strategia pozwoli na zwiększanie tempa pozyskiwania klientów.
Z kolei liczba abonentów usług telefonicznych Multimediów wyniosła ok. 277 tys., co oznacza wzrost w skali roku wynoszący 2,2 proc. Sieć miała też 97 klientów telefonii mobilnej.
Strategia spółki zakłada też dalszy rozwój usługi telewizji cyfrowej.
"Dziś nie ma przestrzeni na podwyżkę cen w segmencie wideo, co nie zmienia faktu, że są one w Polsce stosunkowo niskie. Dlatego przyśpieszamy cyfryzację, bo klient cyfrowy chętnie dokupuje dodatkowe usługi, dzięki czemu możemy zwiększać ARPU (średni miesięczny przychód na abonenta)" - powiedział Rogowski.
Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec czerwca 2012 r. wynosiła ponad 1,68 mln, czyli ponad 16 proc. więcej w stosunku do stanu na koniec czerwca ub.r.
Z pakietu Triple Play (wszystkie trzy usługi) w II kw. 2011 r. korzystało 113 tys. abonentów (wzrost o ok. 12 proc.).
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska ma 808 tys. abonentów, cyfrowa telewizja do góry o 44 proc.