Mundial pomaga TVP. TVP1 liderem, 3,3 proc. TVP Sport. Mecz Polska-Litwa hitem tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził towarzyski mecz Polska-Litwa, a także piłkarskie pojedynki mundialu. Wśród stacji liderem w 4+ była TVP1. Stacja ta na pierwsze miejsce awansowała w grupie komercyjnej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 11 do 17 czerwca 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził towarzyski mecz Polska-Litwa, który w TVP1 oglądało 4,57 mln widzów, co przełożyło się na 41,71 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął najwyżej sklasyfikowany mecz mundialu, czyli spotkanie Portugalia-Hiszpania. Pojedynek pokazany w piątek w samej TVP1 miał 4,48 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 34,25 proc.
W zestawieniu top 20 programów znalazło się jeszcze 5 meczów mundialu. Należy jednak pamiętać, że w rzeczywistości ich oglądalność jest jeszcze wyższa. Spotkania równolegle transmituje TVP Sport, na którym gromadzą one dodatkowe kilkaset widzów (a czasem nawet ponad 1 mln).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” TVP1, które 12 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 2,93 mln widzów (22,59 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod tym względem były konkurencyjne „Fakty” TVN, które zgromadziły 2,62 mln widzów (emisja 13 czerwca; 9. pozycja).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był mecz Portugalia-Hiszpania który miał 2,04 mln osób, co dało Jedynce 41,14 proc. udziału.
Drugie miejsce należało do meczu Polska-Litwa (1,71 mln widzów; 42,89 proc. udziału), a podium uzupełnia spotkanie Brazylii i Szwajcarii (1,57 mln widzów; 29,44 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 2,07 pkt. proc. do 12,27 proc.
Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,86 proc. (do góry o 0,08 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,73 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,57 pkt. proc.
Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała wzrost wynoszący 0,78 pkt. proc. do 7,49 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 35,99 proc. do 38,35 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4, który awansował z miejsca szóstego. Średni udział tej stacji wyniósł 4,22 proc. (w dół o 0,05 pkt. proc.).
Z 19. na 7. miejsce awansował TVP Sport, który od 7 czerwca nadaje w DVB-T, a od 14 czerwca jego ramówka jest skupiona tylko na mundialu. Średni udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 3,26 proc. (zdecydowanie najwyższy tygodniowy wynik w historii nadawania), po wzroście względem poprzedniego o 2,24 proc. Warto dodać, że mecze na antenie tej stacji notują średnio po niemal 10 proc. udziału w rynku.
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem była TVP1, która awansowała z miejsca trzeciego. Udział tej stacji zwiększył się o 3,67 pkt. proc. do 11,06 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,90 proc. (w dół o 1,55 pkt. proc.).
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (- 1,55 pkt. proc. do 10,51 proc.), który spadł z pozycji lidera oraz Dwójka (+ 1,14 pkt. proc. do 6,44 proc.).
W tym ujęciu TVP Sport awansował z 17. na 5. miejsce (+ 2,60 pkt. proc. do 3,73 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwsza również była TVP1 (do góry o 3,03 pkt. proc. do 10,99 proc.), która awansowała z miejsca trzeciego.
Dołącz do dyskusji: Mundial pomaga TVP. TVP1 liderem, 3,3 proc. TVP Sport. Mecz Polska-Litwa hitem tygodnia