SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Muzyka zajmuje połowę czasu antenowego w Polskim Radiu

269 mln zł wyniosły koszty działalności Polskiego Radia w 2009 r.; z abonamentu spółka otrzymała ponad 172 mln zł.

W Polskim Radiu abonament stanowił niecałe 70 proc. całości przychodów spółki. Pozostałe to: przychody z reklamy i sponsoringu, sprzedaży usług, dotacje.

Z zestawienia przedstawionego przez Polskie Radio wynika, że ogółem w pięciu programach (Program I, II, III, IV oraz Polskie Radio dla Zagranicy) najwięcej czasu antenowego zajęła muzyka - 46,1 proc., na drugim miejscu znalazła się informacja - 17 proc., dalej audycje publicystyczne - 16,1 proc..

Prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński podkreślił, że kierowana przez niego spółka zakończyła 2009 rok ze stratą, a prognozy na kolejny rok nie są najlepsze. Hasiński przypomina przy tym, że "jeszcze pięć lat temu Polskie Radio otrzymywało z abonamentu o ponad 30 milionów rocznie więcej", a dodatkowo kryzys w 2009 roku odbił się na przychodach reklamowych, które spadły o blisko 30 procent.

Dane zawarto w sprawozdaniu z wykorzystania abonamentu rtv, które zgodnie z Ustawą o radiofonii i telewizji zarząd Polskie Radia przedstawia corocznie do 15 marca Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji.

Dołącz do dyskusji: Muzyka zajmuje połowę czasu antenowego w Polskim Radiu

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tyczyński
tylko RMF FM, tam muzyka zajmuje 95 proc. czasu antenowego ;)
0 0
odpowiedź
User
marcinFALUBAZ
W programie miejskim Polskie Radia Zachód czyli w Radiu Zielona Góra 97,1 FM, muzyka zajmuje podobny czas antenowy, co w RMF FM.
0 0
odpowiedź
User
słuchacz
W komercyjnych rozgłośniach muzyka zajmuje ponad 90 procent czasu antenowego.Widać Polskie Radio chce dorównać tym stacjom i zwiększa muzykę. Ten wyścig z komercją skończy się dla Polskiego Radia katastrofą! Na misyjne programy nie ma już miejsca i pieniędzy, To smutne. I niech Pan prezes nie wykręca się brakiem pieniędzy z abonamentu. Jaki program taka słuchalność. Trzymajcie dalej ten fatalny układ PiS - SLD , to do końca publicznego radia nie długo!!!
0 0
odpowiedź