MySpace, Facebook i Bebo w liczbach
Po ogłoszeniu przejęcia przez AOL serwisu społecznościowego Bebo, firmy badawcze comScore i Hitwise przedstawiły swoje dane na temat trzech najpopularniejszych internetowych społeczności na świecie - MySpace, Facebook i właśnie Bebo. W wielu miejscach dane te znacząco się różnią.
Według Hitwise, w lutym tego roku Bebo było czwartym najpopularniejszym serwisem społecznościowym na rynku amerykańskim, przegrywając z MySpace, Facebook i MyYearbook - informuje serwis Marketing Charts.
W minionym miesiącu udziały MySpace pod względem wizyt amerykańskich internautów były 67 razy większe w porównaniu z Bebo, podczas gdy udziały Facebook były 11 razy większe. Jednak pod względem średniego czasu spędzanego na stronach społecznościowych portali, liderem w lutym było Bebo (30 minut i 26 sekund), przed MySpace (30 minut i 7 sekund) oraz Facebook (21 minut).
Z kolei z danych comScore wynika, że w styczniu tego roku strony Bebo odwiedziło 22,4 miliona unikalnych użytkowników z całego świata, w porównaniu do 100,7 miliona w przypadku Facebook oraz 109,3 miliona w przypadku MySpace. Pod względem średniego czasu przeznaczanego przez internautów na poszczególne serwisy, ranking wyglądał odwrotnie: Bebo - 217 minut, Facebook - 198,6 minuty, a MySpace - 156,3 minuty. Tymczasem w lutym na rynku amerykańskim Bebo miało 4,8 miliona unikalnych odwiedzających, wobec 32,4 miliona dla Facebook oraz 68 milionów dla MySpace. W USA identycznie wyglądał ranking w przypadku średniego czasu: MySpace - 242,9 minuty, Facebook - 161,3 minuty, a Bebo - 101,3 minuty.
Z danych comScore wynika też, że w pierwszym miesiącu bieżącego roku 60 procent odwiedzin Bebo pochodziło z Europy, 22 procent z Ameryki Północnej, a 16 procent z regionu Azji i Pacyfiku. Najwięcej unikalnych wizyt - 11,4 miliona - Bebo miało w Wielkiej Brytanii, gdzie serwis przegrał tylko z Facebook (12,8 mln unikalnych wizyt), a zdecydowanie wyprzedził MySpace (8,8 mln).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: MySpace, Facebook i Bebo w liczbach