MySpace i Facebook straciły po milion użytkowników
W ubiegłym miesiące dwa najpopularniejsze serwisy społecznościowe na świecie zanotowały wyraźne spadki liczby odwiedzających je użytkowników.
Obie strony straciły we wrześniu po ponad milionie użytkowników w porównaniu z sierpniem - informuje serwis Mediaweek, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen Online.
Należący do koncernu News Corp. Ruperta Murdocha MySpace odwiedziło we wrześniu 58,6 miliona unikalnych użytkowników - o blisko 3 procent mniej w porównaniu z sierpniem (60,3 miliona). Jednocześnie po raz pierwszy od czerwca serwis zanotował poniżej 60 milionów odwiedzin. Warto jednak zaznaczyć, że w porównaniu z wrześniem roku ubiegłego, MySpace zanotowało pod tym względem 24-procentowy wzrost.
Podobna sytuacja wystąpiła w przypadku Facebook. Serwis ten co prawda w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku zanotował aż 133-procentowy wzrost odwiedzin, ale w porównaniu z sierpniem spadek wyniósł prawie 6 procent: z 19,2 do 18,1 miliona unikalnych odwiedzających.
Z danych Nielsena wynika także, że taki trend dotknął nie tylko dwie najpopularniejsze, ale również wiele innych społeczności internetowych, m.in. Classmates.com czy Club Penguin, które traciły w porównaniu z sierpniem, ale zyskiwały w porównaniu z ubiegłym rokiem.
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: MySpace i Facebook straciły po milion użytkowników